منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شود
کد خبر: 3882888
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۸

منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شود

مدرس حوزه و دانشگاه چنددستگی بین مسلمانان را یکی‎ از بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی جهان اسلام دانست و گفت: اگر منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شود مسلمانان بزرگ‌ترین، پرقدرت‌ترین و ثروتمندترین جامعه هستند.

منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شودامیرعلی‎حیدر امیری، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی غرب آسیا در گفت‎وگو با ایکنا از لرستان، در تشریح اوضاع کنونی مسلمانان جهان، گفت: عقب‌افتادگی جامعه مسلمانان میان کشورها یکی ‎از مشکلات و معضلات آن‎هاست که عوامل مختلفی از جمله برنامه‌ریزان نظام سلطه، بی‌لیاقتی حاکمان و عدم وحدت مسلمانان باعث این امر هستند.

وی با اشاره به این‎که طراحان نظام سلطه به‌شدت در حال جنگ نرم با جامعه مسلمانان هستند تا آنان را از فرهنگ و اعتقادات خود دور کنند، بیان کرد: دشمنان نقشه دارند در یک فرآیند زمان‎بر مسلمانان را غربی کرده و اسلام آمریکایی و سکولاری را در برابر اسلام ناب محمدی قرار دهند.

امیری اضافه کرد: با این اوضاع و شرایط، اسلام‌هراسی در دنیا بیداد می‎کند، ولی با این وجود امروزه گسترش اسلام در جوامع اروپایی و آمریکایی رشد چشم‌گیری داشته است که نمونه آن بیداری اسلامی است و این میسر نمی‌شد مگر با تاثیر انقلاب اسلامی ایران و نفوذ معنوی که بین مسلمانان جهان ایجاد کرده است.

چنددستگی؛ ‎از بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی جهان اسلام

این کارشناس مسائل سیاسی چنددستگی بین مسلمانان را یکی ‎از بزرگ‌ترین چالش‌های امروزی جهان اسلام دانست و بیان کرد: امروز جامعه مسلمانان به‌‌ویژه مسلمانان غرب آسیا و شمال آفریقا با معضلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند، مهم‌ترین چالشی که امروز جهان اسلام با آن مواجه است بحث چنددستگی است که بین مسلمانان به‌وجود آمده‎ است، به‌خصوص تکفیری‌هایی که به جز خود همه را کافر می‌پندارند.

وی افزود: امروز معضل داعش و القاعده باعث چنددستگی بین مسلمانان جهان شده است که با اقدامات ناپسند و خلاف آموزه‌های دینی اسلام موجب بدبینی مردم نسبت به اسلام شده است و متأسفانه از سوی رژیم صهیونیستی جهانی و با پول چند کشور محدود مسلمان ازجمله عربستان، قطر، امارات و ... ظهور و گسترش پیدا کرده‎ است.

امیری با اشاره به حرکت نظام سلطه به‌سمت چنددستگی و ایجاد اسلام‌هراسی با رفتار بد و ناپسند گروه‌های تکفیری، دومین معضل مسلمانان را وجود حاکمان بی‌لیاقت دانست و افزود: این حاکمان بر مبنای ثروت و به‌صورت موروثی بر مسلمانان حکومت می‌کنند که بهترین نمونه آن شیخ‌نشین‌های خلیج‌فارس است.

زخم کهنه فلسطین بر بدنه اسلام؛ معضل دیگر مسلمانان

این تحلیل‎گر مسائل سیاسی زخم کهنه فلسطین بر بدنه اسلام را معضل دیگر مسلمانان دانست و گفت: متأسفانه عدم وحدت مسلمانان و بعضی ارتباطات پنهانی با رژیم اشغالگر قدس باعث شده صهیونیسم بیشتر به آزار مسلمانان بپردازد و هر روز دامنه تجاوز خود را گسترش دهد.

وی با اشاره به این‎که امروز می‌بینیم انقلاب اسلامی با هدایت مقام معظم رهبری در اقصی نقاط جهان ریشه دوانده است و هیچ سلاحی نمی‌تواند این نفوذ معنوی را کُند سازد، اظهار کرد: امروز جامعه مسلمانان نیاز به رهبری واحد و وحدت کلمه دارد که اگر این میسر شود جهان اسلام به‌صورت یکپارچه می‌تواند در مقابل چالش‌های پیش‌رو پیروز شود.

امیری تصریح کرد: اگر این تفرقه و چنددستگی بین جامعه مسلمانان ادامه پیدا کند، در آینده چالش‌هایی مانند داعش سرباز کرده و تروریسم به‌نام دین مسلمانان را به عقب‌نشینی می‌کشاند، اگر منویات مقام معظم رهبری در متحدسازی جهان اسلام اجرا شود مسلمانان بزرگ‌ترین، پرقدرت‌ترین و ثروتمندترین جامعه هستند، کمااینکه امروز شاهد وحدت روزافزون جامعه مسلمان هستیم.

انتهای پیام
captcha