کرونا با رعایت بهداشت و شکستن زنجیره انتقال، قابل کنترل است
کد خبر: 3883345
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۱

کرونا با رعایت بهداشت و شکستن زنجیره انتقال، قابل کنترل است

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، گفت: افراد نباید از کرونا بترسند و اضطراب داشته باشند زیرا با رعایت بهداشت و شکستن زنجیره انتقال با ماندن در خانه و تردد حداقلی می‌توان شیوع و انتقال را کاهش و کنترل کرد.

آب ژاول تولیدی در آذربایجان‌غربی تامین کننده نیاز استان و کشوربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، جلال غفارزاده، معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، در نشست خبری با اصحاب رسانه، ۱۴ اسفندماه، اظهار کرد: ۱۰ واحد تولید مواد ضدعفونی کننده در آذربایجان‌غربی فعالیت می‌کند که روزانه ۵۳۰ دست لباس محافظ شخصی برای کادر درمانی تولید شده است.
وی افزود: ۲۸۵ حواله دریافت مواد ضدعفونی کننده در ادارات آذربایجان‌غربی توزیع شده و در داروخانه‌های استان ۴۰ هزار بطری ۵۰۰ سی سی مواد ضدعفونی کننده در داروخانه‌های آذربایجان غربی توزیع شده که تقاضا بیش از تولید است.
غفارزاده بیان کرد: روزانه حدود ۲۰ هزار تن مواد ضدعفونی کننده و سایر اقلام مورد نیاز در روز را‌ می‌توانیم تامین و در مراکز بهداشت و درمانی، بیمارستان‌ها و داروخانه ها پخش کنیم.
وی ادامه داد: با همکاری و همیاری مردم، مسوولین و اصحاب رسانه امیدواریم بتوانیم با این ویروس مقابله کنیم زیرا شیوع و انتقال بیماری سریع بوده و درصد کشندگی آن فقط دو درصد است.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: سهم مرکز استان از مواد ضدعفونی کننده ۱۵ هزار بطری است که پاسخگوی نیاز و تقاضای مردم آذربایجان‌غربی نیست و سه کارخانه تولید الکل با ظرفیت تولید روزانه ۲۲ هزار لیتر برای پاسخگویی به نیاز مردم اعلام آمادگی کردند.
وی ادامه داد: امروز ۲۵ هزار بطری ماده ضدعفونی کننده در بین مردم استان توزیع شده و از ۳۱۷ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده موجود بیش از ۳۱ هزار و ۷۵۰ لیتر مورد مصرف قرار گرفت.
غفارزاده گفت: می‌توان از آب ژاول نیز به عنوان پاک کننده سطوح به صورت رقیق شده استفاده کرد و این ماده در آذربایجان‌غربی تولید می‌شود و می‌تواند نیاز استان و کشور را تامین کند.
وی اظهار کرد: نباید افراد از کرونا بترسند و اضطراب داشته باشند زیرا با رعایت بهداشت و شکستن زنجیره انتقال با ماندن در خانه و تردد حداقلی می‌توان شیوع و انتقال را کاهش و کنترل کرد.

انتهای پیام
captcha