نشانه‌های انسان مؤمن در کلام امام صادق(ع)
کد خبر: 3904588
تاریخ انتشار : ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
در خطبه‌های نماز جمعه کوهبنان بیان شد:

نشانه‌های انسان مؤمن در کلام امام صادق(ع)

امام جمعه کوهبنان گفت: با وقار بودن، رعایت مسائل اخلاقی، صبوری در هنگام بلا و گرفتاری، همواره شاکر خدا بودن و قانع بودن به رزق خداوند از جمله نشانه‌هایی است که امام صادق‌(ع) برای انسان مؤمن بیان فرموده‌اند.

به گزارش خبرنگار افتخاری ایکنا، حجت‌الاسلام عباس جعفری، امام جمعه کوهبنان، 23 خردادماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی با اشاره به سیره اخلاقی امام جعفر صادق(ع)، گفت: با وقار بودن، رعایت مسائل اخلاقی، صبوری در هنگام بلا و گرفتاری، همواره شاکر خدا بودن و قانع بودن به رزق خداوند از جمله نشانه‌هایی است که امام صادق‌(ع) برای انسان مؤمن بیان فرموده‌اند.

وی با بیان اینکه امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با مبارزات و ‌جهاد فرهنگی خود زمینه گسترش فرهنگ اصیل اسلام را رقم زدند، اظهار کرد: امام صادق(ع) به حل‌و‌فصل مشکلات جامعه شیعه توجه خاص داشتند.

امام جمعه کوهبنان بیان کرد: در حال حاضر کشورهای غربی در اوج بی‌عدالتی‌ها و تبعیض‌ها قرار گرفته‌اند و در آتش فتنه‌های خود در حال سوختن و نابودی هستند.

وی گفت: در هفته جهاد کشاورزی قرار داریم، نهاد مقدسی ‌که به فرمان حضرت امام خمینی(ره) با حضور جوانان مؤمن و متدین شکل گرفت. حضرت امام(ره) محور اقتصاد را کشاورزی می‌دانستند و به کشاورزان عنایت خاصی داشتند که در این راستا توجه خاصی باید برای تقویت کشاورزی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام جعفری اظهار کرد: بیماری کرونا را نباید شوخی گرفت و باید از تجمع‌ها پرهیز شود و مجالس عزا و عروسی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

خطیب جمعه کوهبنان بیان کرد: امیدوارم با عنایت مدیرکل دادگستری استان کرمان و تقویت دستگاه قضا در این شهرستان شاهد افزایش معضلات فرهنگی و اجتماعی نباشیم؛ همان‌طور که رئیس قوه قضائیه بر مبارزه با فساد، تبعیض و بی‌عدالتی تأکید دارند.

نامجو کوهبنانی
انتهای پیام
captcha