ارائه 80 مقاله به همایش معنویت‌های نوظهور
کد خبر: 3921631
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۴

ارائه 80 مقاله به همایش معنویت‌های نوظهور

مراسم افتتاحیه و رونمایی از آثار همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» امروز، 18 شهریورماه، در دانشگاه باقرالعلوم(ع) برگزار شد.

ارایه 80 مقاله به همایش معنویت‌های نوظهوربه گزارش ایکنا، ابراهیم علیپور، امروز، 18 شهریورماه، در مراسم افتتاحیه همایش «معنویت‌های نوظهور؛ شاخصه‌ها و نقدها» در دانشگاه باقرالعلوم(ع) گفت: این همایش با همکاری پژوهشکده فلسفه و کلام اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و با همکاری قطب باورهای دینی دفتر تبلیغات اسلامی از امروز به مدت سه روز برگزار می‌شود.

وی افزود: چند مقوله مهم یعنی جریان‌شناسی معنویت‌های نوظهور، نقد معنویت‌های نوظهور، نحوه مواجهه با معنویت‌های نوظهور و بررسی علل و عوامل معنویت‌های نوظهور با تمرکز بر کشور و گونه‌شناسی و آسیب‌شناسی معنویت‌های نوظهور در قالب 5 کمیسیون بررسی خواهند شد.

علیپور بیان کرد: 39 مقاله هم در این پنل‌ها ارائه می‌شود و پخش محتوای پنل‌ها هم به صورت مجازی و هم حضوری انجام می‌شود و استادان و دانشجویان می‌توانند در آن شرکت کنند.

همچنین هادی وکیلی، دبیر علمی همایش، با بیان اینکه بیش از 200 هزار فرقه معنویت‌گرا در جهان در حال فعالیت هستند، گفت: این تعداد فرقه نشان می‌دهد که موضوع از اهمیت زیادی برخوردار است؛ لذا تلاش می‌کنیم همایش در سال‌های آینده به شکل بین‌المللی و با حضور متخصصان بین‌المللی برپا شود.

وی افزود: کشور ما به دلیل موقعیت خاصی که دارد باید مرکز بزرگی به نام مرکز اطلاعات مرتبط با معنویت‌های نوظهور داشته باشد و برای ده‌ها سال آینده، جنبش‌ها و فرقه‌ها ردیابی شوند و به صورت رشته دانشگاهی در مقاطع مختلف درآید.

وکیلی تصریح کرد: در این همایش توصیف و نقد معنویت‌های نوظهور به صورت همزمان صورت خواهد گرفت و تلاش بر این است که نقادی‌ها، علمی و دور از فضای ژورنالیستی باشد.

دبیر علمی همایش تصریح کرد: 123 چکیده مقاله به همایش رسید، 14 مقاله سفارشی هم از سوی صاحب‌نظران ارائه شد؛ 30 مقاله از مجموعه 80 مقاله واصل شده به دبیرخانه همایش، حائز امتیاز همایش شدند و 39 مقاله هم در سه روز همایش ارائه خواهد شد.

وکیلی افزود: تاکنون 14 پیش نشست هم برای این همایش برگزار شده است و چندین پنل هم در این سه رو با حضور استادان تشکیل می‌شود و مباحث نقد خواهد شد.

یادآور می‌شود، مراسم رونمایی از آثار همایش با حضور حجج اسلام واعظی، نجف لکزایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و ابراهیم علیپور، رئیس پژوهشکده فلسفه و کلام پژوهشگاه علوم وفرهنگ اسلامی برگزار شد. 

انتهای پیام
captcha