9 دی؛ هویتی برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی
کد خبر: 3944119
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۴
در بیانیه اتحادیه کشوری مؤسسات قرآنی آمده است؛

9 دی؛ هویتی برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی

در بخشی از بیانیه اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت آمده است، نهم دی‌ماه، هویتی برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی دارد و گرامیداشت نهم دی، یعنی مصداق عینی مردم‌سالاری دینی.

به گزارش ایکنا، اتحادیه کشوری مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت کشور همزمان با حماسه نهم دی‌ماه و حضور عاشورایی مردم حماسه‌ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی 9 دی ماه 1388، بیانیه‌ای صادر کرد. متن این بیانیه بدین شرح است؛

«بسم الله الرحمن الرحیم

وَ ذَكِّرْهُمْ بِأَيَّامِ اللَّهِ إِنَّ فِي ذلِكَ لَآياتٍ لِكُلِّ صَبَّارٍ شَكُورٍ.»(ابراهیم/۵)

نهم دی‌ماه هویتی برگرفته از گفتمان انقلاب اسلامی دارد و گرامیداشت نهم دی، یعنی مصداق عینی مردم‌سالاری دینی و به تعبیر مقام معظم رهبری (حفظه الله) «نهم دی، پاسداشت آزمون‌های بزرگ یک ملت است» و این یعنی  داشتن بصيرت «قَدْ جَاءَكُمْ بَصَائِرُ مِنْ رَبِّكُمْ ۖ فَمَنْ أَبْصَرَ فَلِنَفْسِهِ» و درک واقعی از انقلاب نسبت به وحدت و ایستادگی در برابر زیادی خواهی‌های استکبار و مداخله دشمنان در سرنوشت خود «كَأَنَّهُمْ بُنْيَانٌ مَرْصُوصٌ» آنهم در پرتو و سایه‌سار اطاعت از ولایت‌فقیه زمان خود. آن حضور به موقع نمایشی عظیم از پایمردی مردان و زنان ایران زمین بود در مقابل چشم جهانیان و دستاوردی از جنس «گفتمان انقلاب اسلامی» که در تاریخ ثبت و ماندگار  شد.

اینک و در آستانه سالروز بزرگ شهادت ناجوانمردانه مرد؛ بصیر، انقلابی، مجاهد و محبوب دل امت که ذوب در ولایت بود (سردار حاج قاسم سلیمانی) به روح بزرگ آن شهید سرافراز و همه شهیدان جبهه مقاومت درود می‌فرستیم (اللهم ارحم جميع الشهدائنا) و به نیابت از هزاران مؤسسه قرآنی ـ مردمی فعال، ضمن گرامیداشت این روز مهم و تاریخی،  بر این باوریم که این نظام مبتنی‌ بر مکتب اسلام و قرآن با نام خمینی کبیر احیا و با رهنمودهای مقام معظم رهبری (حفظه الله) ادامه خواهد یافت. هر چند بدخواهان این ملت در کینه‌ورزی، راه خود را می‌روند، لکن اراده الهی آنگونه است که فرمود: «يُرِيدُونَ لِيُطْفِئُوا نُورَ اللَّهِ بِأَفْوَاهِهِمْ وَاللَّهُ مُتِمُّ نُورِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْكَافِرُونَ».

مؤسسات، تشکل‌ها و خانه‌های قرآنی سراسر کشور با استعانت از قرآن و ائمه اطهار(ع) در این مسیر پر فراز و نشیب، ضمن تجدید میثاق با مقام معظم رهبری، مدظله العالی تا رسیدن به قله پر افتخار پیروزی نهایی، مدافع و نگاهبان ارزش‌های آن خواهند بود «وَ مَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ الْعَزِيزِ الْحَكِيمِ‌».

انتهای پیام
captcha