افتتاح کارخانه خط تولید پارچه چادر مشکی / حمایت بسیج اصناف از سرمایه‌گذاران
کد خبر: 3951536
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۸
حسن‌پور خبر داد؛

افتتاح کارخانه خط تولید پارچه چادر مشکی / حمایت بسیج اصناف از سرمایه‌گذاران

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور از افتتاح کارخانه خط تولید پارچه چادر مشکی طی 21 بهمن ماه خبر داد و اعلام کرد: هر مجموعه‌ای که پیش از این در این حوزه فعالیت داشته و امروز با مشکلاتی مواجه شده است و نیز سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این حوزه را دارند، مورد حمایت بسیج قرار خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار ایکنا، نشست خبری افتتاح خط تولید پارچه چادر مشکی کارخانه نای زرین خوانسار امروز 14 بهمن ماه، با حضور غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور، محمدعلی شفیعی، مدیر عامل کارخانه نای زرین خوانسار و محمد حیدری، دبیر کارگروه تولید پارچه چادر مشکی و جانشین بسیج اصناف کشور در محل اتاق اصناف ایران برگزار شد.

در ابتدای این نشست و پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، محمد حیدری، جانشین بسیج اصناف کشور طی سخنانی اظهار کرد: کارخانه خط تولید پارچه چادر مشکی نای زرین خوانسار بعد از یک دهه تعطیلی و در آستانه 22 بهمن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی افتتاح می‌شود. در مجموعه بسیج اصناف در ابتدای امسال طرح جهش تولید را بر روی تولید پارچه چادر مشکی متمرکز کردیم تا در یک بازده 5 ساله و با توجه به ظرفیت‌های داخلی خودکفا شویم.

وی افزود: در این راستا با تشکیل تیم فنی جهت پیگیری اهداف و اجرای برنامه‌های بسیج اصناف مشخص شد که بالای 80 درصد از مواد اولیه پارچه چادر مشکی در داخل امکان تولید دارد. طبق برآوردهای انجام شده در رابطه با مواد اولیه تولید پارچه و ظرفیت‌های پتروشیمی کشور مشخص شده است که ظرفیت 90 تا 100 میلیون متر پارچه چادری در داخل وجود دارد. همچنین در رابطه با رنگ چادر نیز یک شرکت دانش بنیان اعلام آمادگی برای همکاری با ما کرده است تا زنجیره تولید چادر مشکی در کشور کامل شود.

جانشین بسیج اصناف کشور ادامه داد: در این زمینه تلاش خواهیم کرد تا با بهرگیری از تمام ظرفیت‌ها بتوانیم به عنوان بزرگترین مصرف کننده چادر مشکی در جهان خودکفا شده و حتی به فکر صادرات نیز باشیم. در حال حاضر در حدود 100 تا 150 میلیون ارز برای واردات چادر مشکی از کشور خارج می‌شود که طبق برآوردهای انجام شده سالانه به اندازه 5 کارخانه با ظرفیت 50 میلیون متر چادر ارز از کشور خارج می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال نیازمند 80 تا 90 میلیون متر پارچه چادر مشکی در کشور هستیم گفت: کارخانه حجاب شهرکرد هم اکنون حدود 10 میلیون متر پارچه چادر مشکی تولید می‌کند که باید سعی کنیم با حمایت از تولیدکنندگان و رسیدگی به کیفیت و قیمت چادر مشکی مردم را از انواع محصولات چادر مشکی بهره‌مند کنیم.

حیدری بیان کرد: از ابتدای سال برای فعال شدن ظرفیت کارخانه‌های چادر مشکی در کشور وارد این عرصه شدیم و در این راستا نیز به دنبال رفع مشکلات 5 کارخانه با ظرفیت 30 میلیون متر هستیم تا بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در راستای تثبیت اشتغال در این مراکز صنعتی گام برداریم.

در ادامه این نشست غلامرضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف کشور طی سخنانی اظهار کرد: طبق آمار وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مربوطه مصرف پارچه چادر مشکی در کشور سالانه 90 میلیون متر است که کارخانه حجاب شهرکرد 10 میلیون متر از این نیاز را برطرف می‌کند و تاکنون نیز مجبور بودیم برای واردات 80 میلیون متر پارچه مورد نیاز ارز بسیار زیادی را از کشور خارج کنیم.

وی بیان کرد: سازمان بسیج اصناف برای برطرف کردن نیاز کشور در این حوزه وارد میدان شده و نسبت به رفع مشکلات کارخانه‌های پارچه چادر مشکی اقدام کرده است که در این راستا کارخانه نای زرین خوانسار پس از 10 سال تعطیلی به خط تولید بازگشته و افتتاح می‌شود.

حسن‌پور اضافه کرد: ورود سازمان بسیج اصناف به عنوان پیگیری مسئله جهش تولید در حوزه پارچه چادر مشکی به این جهت بود که از میزان واردات این محصول کاسته و ضمن برقراری توازن در کشور نسبت به رفع مشکلات تولید این محصول استراتژیک اقدام کند. یکی از برنامه‌های سازمان بسیج اصناف کمک به تولید با کیفیت پارچه چادر مشکی در کشور است.

رئیس سازمان بسیج اصناف کشور ادامه داد: از همین جا اعلام می‌کنیم که هر مجموعه‌ای که پیش از این در این حوزه فعالیت داشته و امروز با مشکلاتی مواجه شده است و نیز سرمایه‌گذارانی که قصد ورود به این حوزه دارند مورد حمایت بسیج قرار خواهند داشت تا بتوانیم به توفیق الهی بر مشکلات فائق آمده و به سمت جهش تولید حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کارخانه نای زرین خوانسار روز 21 بهمن ماه با حضور رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور افتتاح خواهد شد گفت: بسیج در اقتصاد تصدی‌گری نمی‌کند بلکه شعار ما «حمایت، هدایت و نظارت» است. به لطف الهی در سال 99 بسیج اصناف توانسته در دو عرصه مهم تولید ماسک سفید و پارچه چادر مشکی جهش تولید را رقم زند.

حسن‌پور بیان کرد: امروز 500 کارگاه بزرگ، متوسط و کوچک کشور به مسئله تولید ماسک سفید ورود کرده و هم اکنون حدود 17 میلیون ماسک در روز تولید می‌شود که در این زمینه توانسته‌ایم حتی به تولید پارچه ماسک نیز دست پیدا کنیم که تمامی این موارد مدیون به کارگیری ظرفیت‌های مردمی با محوریت بسیج است.

همچنین، در ادامه این نشست، محمدعلی شفیعی، مدیرعامل کارخانه نای زرین خوانسار طی سخنانی با اشاره به اینکه این شرکت تولید در سال 79 و در بخش بافندگی افتتاح شد اظهار کرد: در سال 83 تصمیم بر تولید پارچه چادر مشکی گرفتیم و توانستیم در اواخر سال 84 خط تولید پارچه چادر مشکی را وارد مدار کرده و چادر مشکی کرپ کلاسیک را تولید کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال 91 و به دلیل وجود سود بانکی فراوان و تعرفه‌های موجود مجبور به تعطیلی کارخانه شدیم بیان کرد: در سال 99 که از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید نام‌گذاری شد و با دعوت سازمان بسیج اصناف و همکاری این نهاد توانستیم تا با رفع بخش زیادی از مشکلات پس از 10 سال خط تولید کارخانه را مجدداً راه‌اندازی کنیم.

شفیعی اظهار کرد: اولین اقدامی که پس از رفع پلمپ کارخانه انجام دادیم ایجاد یک تصفیه خانه مدرن برای تأمین آب مجموعه بود تا بتوانیم از ایجاد مشکلات موجود در این زمینه پیشگیری کنیم. در ادامه فعالیت‌ها نیز توانستیم مشکلات موجود در رابطه با تأمین اجتماعی، اداره دارایی، قوه قضائیه و بانک‌های مختلف را برطرف کرده و نسبت به راه‌اندازی خط تولید کارخانه اقدام کنیم.

مدیرعامل کارخانه نای زرین خوانسار تصریح کرد: هم اکنون خط تولید کارخانه با ظرفیت 5 میلیون متر پارچه چادر مشکی و با تعداد 60 نفر کارگر راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم تا پایان سال این تعداد به 100 نفر افزایش پیدا کند. همچنین، قصد داریم با توفیق الهی ظرفیت کارخانه را تا 10 میلیون متر افزایش داده و تعداد افراد شاغل خود را نیز به 200 نفر برسانیم.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۹/۱۱/۲۹ - ۱۷:۵۰
0
0
سلام خدا قوت
در جال حاضر استان کرمان ارگانی هست که از شما پارچه چادر مشکی خریده باشند؟
captcha