مرحوم «نورشاهی» و خاطره فرمان احترام نظامی همافران به امام خمینی(ره)
کد خبر: 3952573
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۸
یادداشت /

مرحوم «نورشاهی» و خاطره فرمان احترام نظامی همافران به امام خمینی(ره)

مدیر اسبق روابط عمومی ارتش، طی یادداشتی، یاد مرحوم محمدحسین نورشاهی، گوینده پیشکسوت رادیو و از جمله شرکت‌کنندگان پدید‌آورندگان 19 بهمن 1357 را گرامیداشت.

مرحوم «نورشاهی» و خاطره فرمان احترام نظامی همافران به امام خمینی(ره)به گزارش ایکنا، سرهنگ بازنشسته رحمت‌‌الله سلمان‌ماهینی، مدیر وقت روابط عمومی ارتش(سال‌های 84 تا 86) و معاون فعلی امور استان‌های مؤسسه کشوری مهد قرآن، طی یادداشتی با عنوان «به یاد صدای انقلاب»، که در اختیار ایکنا قرار داده است، یاد مرحوم محمدحسین نور‌شاهی، از دست‌اندرکاران و هماهنگ‌کنندگان حضور همافران به تاریخ 19 بهمن 1357 و انجام بیعت تاریخی جمعی از کارکنان قهرمان و انقلابی نهاجا در مدرسه علوی تهران را گرامی‌داشت.

«الَّذِينَ يُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَيَخْشَوْنَهُ وَلَا يَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ (احزاب / 39)

19 بهمن 1357، روز نیروی هوایی ارتش در تاریخ انقلاب میهن اسلامی ایران به عنوان یکی از روزهای سرنوشت‌ساز انقلاب به شمار می‌آید. بیعت تاریخی جمعی از کارکنان قهرمان و انقلابی نیروی هوایی ارتش در 19 بهمن با بنیانگذار انقلاب، حضرت امام خمینی(ره) در مدرسه علوی با انجام رژه تاریخی از مقابل امام(ره) به این حرکت پرشتاب، جان تازه دمید و بیعت جمعی از همافران، افسران، درجه‌داران و کارکنان نیروی هوایی با آرمان‌های انقلاب رژیم شاهنشاهی از تکیه‌گاه مهمی چون ارتش به یأس و ناامیدی مبدل کرد.

در میان شرکت‌کنندگان و پدید‌آورندگان 19 بهمن 1357، نام مرحوم استاد محمد‌حسین نورشاهی، گوینده و مجری فرهیخته رسانه ملی و از کارکنان سابق نیروی هوایی، ماندگار در تاریخ انقلاب است. مرحوم نورشاهی از جمله همافران نیروی هوایی بودند که در آن روز به یادماندنی و سرنوشت‌ساز در مدرسه علوی با ایفای نقش برجسته خود با صدای پرطنین و رسا، فرمان رژه و احترام نظامی پرسنل بیعت‌کننده را صادر کردند.

مرحوم «نورشاهی» و خاطره فرمان احترام نظامی همافران به امام خمینی(ره)

به اذعان دست‌اندرکاران، بیعت‌کنندگان و حاضران در کنار امام راحل، آوای بلند مرحوم نورشاهی، صدای پرشکوه انقلاب از حنجره طلایی آن مرحوم، شیرینی، حلاوت آن رژه و احترام نظامی به محضر حضرت امام خمینی(ره)، همواره در کام و لحظات زندگی ماندگار و اثرگذار بوده است.

این یادداشت مختصر ادای احترامی است به یاد و خاطره محضر همه پدیدآورندگان 19 بهمن 1357 به ویژه مرحوم استاد محمدحسین نورشاهی.

یادآوری می‌شود، مرحوم نورشاهی از جمله متخصصان برجسته فنی نگهداری هواپیمایی شکاری در خط پرواز پایگاه یکم شکاری نیروی هوایی بود. ایشان همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی از اوایل 1358 به دلیل علاقه‌مندی و توانمندهای رسانه‌ای (اجرا، صوت و دانش)به رادیو رسانه ملی راه یافت و در مدتی کوتاه به عنوان مجری برتر در برنامه‌های شاخص فرهنگی، اجتماعی و دینی صدا و سیما حضور شاخص داشت.

اجرای برنامه معنوی سحرگاهی رادیو ایران در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های ویژه و ایام حماسه دفاع مقدس با اجرای برنامه‌های شاخص، آرامش و اوج حماسه‌آفرینی و سلحشوری مردم سرزمینان را در یادها ماندگار کرد.

استاد محمدحسین نورشاهی در آذرماه سال جاری پس از عمری مجاهدت علمی، فرهنگی و رسانه‌ای به دلیل بیماری کرونا به دیدار معبود خود شتافت.

روحشان شاد و یاد و راهش مستدام باد.»

ندا عباسی

انتهای پیام
captcha