مساجد رونق گذشته خود را باز یابد
کد خبر: 3964727
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷

مساجد رونق گذشته خود را باز یابد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: در حال حاضر در کشور هیچ کمبودی از لحاظ تعداد مساجد نداریم بلکه آنچه که باید امروز به دنبال آن بود، رونق گیری دوباره مساجد در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

مساجد باید رونق گذشته را باز یابدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات استان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز، 26 فروردین‌ماه، در دیدار با مدیران اداره کل تبلیغات اسلامی استان، گفت: در حال حاضر در کشور و استان هیچ کمبودی از لحاظ تعداد مساجد نداریم بلکه آنچه که باید امروز به دنبال آن بود، رونق گیری دوباره مساجد در زندگی فردی و اجتماعی مردم است.

وی با اشاره به ضرورت توجه و داشتن برنامه برای مقابله با جنگ نرم دشمنان، اظهار کرد: ایستادگی در مقابل هجمه‌های دشمنان نیازمند یک حرکت جهادی است که در این مسیر باید تمامی ارگان‌ها و نهادهای فرهنگی وارد عرصه شوند.

آل‌هاشم ادامه داد: تلاش‌ها، ایثار و فداکاری مجموعه اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی در سال‌های گذشته جای تقدیر و تشکر دارد و امروز لزوم فعالیت‌های فرهنگی اثرگذار بیش از پیش احساس می شود.

امام جمعه تبریز، با تأکید بر اینکه باید به سمت کارهای فرهنگی اثرگذار حرکت کنیم، یادآور شد: در شرایط کنونی تبلیغات سنتی دینی جوابگوی جامعه نیست و باید به سمت تبلیغات به روز، مدرن و استفاده از ابزارهای مختلف برای نوآوری حرکت کرد.

وی اضافه کرد: امروز فضای مجازی هم یک تهدید و هم یک فرصت به شمار می‌رود و ما باید تلاش کنیم تا تهدیدهای موجود در این فضای وسیع را به فرصت تبدیل کنیم.

آل‌هاشم ادامه داد: باید از فرصت و امکان عظیم هیأت‌های عزاداری غافل نشویم چرا که این هیات ها یک فرصت بزرگ برای اشاعه و ترویج فرهنگ اسلامی به شمار می‌روند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، بهره‌مندی از هنرمندان و شعرا در مناسبت‌های مختلف را مورد تاکید قرار داد و گفت: این شعرا با اشعار حماسی خود می‌توانند در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشند و در کنار آن تولید و انتشار فیلم‌های کوتاه همراه با توضیحات لازم کارشناسان مذهبی نیز می‌تواند در جذب مخاطب و استفاده از ابزار هنر اثرگذار باشد.

انتهای پیام
captcha