رونمایی از «اولین کتابگردان الکترونیک جهان» در سمنان
کد خبر: 3982772
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵

رونمایی از «اولین کتابگردان الکترونیک جهان» در سمنان

رونمایی از «نامک» اولین کتابگردان الکترونیک جهان و رونمایی از کارت ‌ملی هویتی هوشمند کتاب که به صورت پایلوت در استان سمنان با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان برگزار شد.

رونمایی از «اولین کتابگردان الکترونیک جهان» در سمنان

به گزارش ایکنا از سمنان، رونمایی از «نامک» اولین کتابگردان الکترونیک جهان و رونمایی از کارت ‌ملی هویتی هوشمند کتاب که به صورت پایلوت در استان سمنان انجام شد با حضور صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سمنان برگزار شد.

سید عباس صالحی، در این مراسم رونمایی از کارت ‌ملی هویتی هوشمند کتاب از این طرح‌ها به عنوان پدیده‌ای پر ثمر و ارزشمند برشمرد و گفت: کارت ملی هویتی هوشمند کتاب، طرحی بسیار ارزشمند است که فرصت‌های ویژه‌ای را برای توسعه کتاب و کتابخوانی به خصوص در بین نوجوانان و دانش اموزان فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: ورود به اقدامات دانش‌بنیان فناورانه و راه‌اندازی کتابخانه‌های الکترونیکی همچون نامک، در بحث توجه به ضرورت‌های کتاب و کتابخوانی بسیار موثر است و موجب رشد فعالیت‌ها خواهد بود.

صالحی با تاکید بر اینکه برای یک‌جامعه سالم و توسعه‌یافته، ما به کتاب نیاز داریم گفت دبیرخانه جشنواره کتاب سمنان، دبیرخانه‌ای دائمی، مردمی و دانش‌بنیان است که بسیار ارزشمند است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه استان ظرفیت بسیار مطلوبی در زمینه کتاب، کتابخوانی، فرهنگ و هنر دارد متذکر شد: سرانه مطالعه در استان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی افزود: مساله کتاب و کتابخوانی باید بیش از پیش در استان باید جدی‌تر گرفته شود که در این راستا مساله کتاب و کتابخوانی اگر در گذشته یک ضرورت بود، امروز یک ضرورت مضاعف است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اینکه عمق تفکر و حافظه، در پرتو کتاب و کتابخوانی و مطالعه پدید می‌آید متذکر شد: اینکه از یک موسسه فرهنگی در استان که در حوزه کتاب و کتابخوانی دغدغه دارند امری ارزشمند است.

به گفته وی؛ کارت ملی هویتی هوشمند کتاب، طرحی بسیار ارزشمند است که فرصت‌های ویژه‌ای را برای توسعه کتاب و کتابخوانی به خصوص در بین نوجوانان و دانش‌آموزان فراهم خواهد کرد.

گفتنی است با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و آشناگر استاندار کتابخانه عمومی دانشمند شهید محسن فخری‌زاده در مهدیشهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام
captcha