اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در فارس
کد خبر: 3983910
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۷

اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» در فارس

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه در تابستان امسال طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بستر زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد آغاز شده است، گفت: سهم استان فارس در این طرح 2 کانون منتخب است.

به گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، صابر سهرابی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس امروز، 22 تیرماه با اشاره به اجرای طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور، گفت: این طرح در تقویت بنیان خانواده موثر است.

وی افزود: اوقات فراغت تابستان از دیرباز زمان مناسبی برای پرداختن نوجوانان و جوانان به امور مورد علاقه و نیاز بوده است و در این میان کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد همواره نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند.

سهرابی با اشاره به فعالیت یک‌هزار و 245 کانون فرهنگی ـ هنری در مساجد استان فارس گفت: این کانون‌ها در مناطق مختلف و به ویژه مناطق روستایی بسیار فعال عمل کرده و زمینه اجرای برنامه‌ها و کلاس‌های تابستانه را برای گروه‌های سنی مختلف فراهم می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: در تابستان جاری طرح «مدرسه، مسجد، تابستان» با همکاری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد کشور و معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش در بستر زیست بوم مجازی بچه‌های مسجد آغاز شده است که سهم استان فارس در این طرح 2 کانون منتخب است.

دبیر شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد استان فارس ادامه داد: کانون فرهنگی ـ هنری «منتظران ظهور» مسجد الزهرا(س) روستای سیف‌آباد شهرستان کازرون و کانون فرهنگی ـ هنری «سفیران نور» مسجد جامع سیوند شهرستان مرودشت که هر 2 از کانون‌های منتخب کشوری و استانی هستند، در جمع 150 کانون مجری این طرح قرار دارند.

سهرابی با تأکید بر اینکه اجرای این طرح می‌تواند به تقویت بنیان خانواده منجر شود، گفت: ارتباط دانش‌آموزان و به ویژه نسل نوجوان و جوان با مسجد آن‌ها را در برابر آسیب‌های اجتماعی و سایر هجمه‌ها واکسینه خواهد کرد و این امر خانواده را نیز تقویت خواهد کرد چرا که در مسجد برای همه گروه‌های سنی برنامه‌های قرآنی، فرهنگی و هنری برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: از مزایای دیگر این طرح جذب نوجوانان و جوانان به مساجد و شناسایی استعدادهای قرآنی، علمی، فرهنگی، هنری، ادبی و دیگر رشته‌ها در مدارس است که جذب و به کارگیری آنان در کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد می‌تواند بر غنای برنامه‌ها بیافزاید.

انتهای پیام
captcha