یادمان شیخ‌العلمای فارس رونمایی شد
کد خبر: 3984119
تاریخ انتشار : ۲۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸

یادمان شیخ‌العلمای فارس رونمایی شد

طی مراسمی از یادمان مجاهدت‌های مرحوم آیت‌الله محمدرضا حدائق، بنیانگذار جامعه روحانیت شیراز و معروف به شیخ‌العمای فارس رونمایی شد.

به گزارش ایکنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سومین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله محمدرضا حدائق، بنیانگذار جامعه روحانیت شیراز و معروف به شیخ‌العلمای فارس مراسم رونمایی از یادمان مجاهدت‌های علمی و عملی آن عالم ربانی امروز، 23 تیرماه در مسجدالنبی شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌رضا حدائق، مسئول حوزه  علمیه منصوریه شیراز و فرزند آن مرحوم در حاشیه این مراسم بر ضرورت معرفی الگوهای دینی به نسل جوان تأکید کرد و گفت: قطعاً باید آیندگان نسبت به گذشتگان آشنایی و آگاهی بهتری داشته باشند.

وی از کتابت کتاب زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله محمدرضا حدائق خبر داد و گفت: یادمانی که امروز افتتاح می‌شود، مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، خدمات و زندگی‌نامه مرحوم آیت‌الله حدائق است.

حدائق فرازهایی از وصیت‌نامه مرحوم پدرش را یادآور شد و گفت: در بخشی از وصیت‌نامه مرحوم آیت‌الله حدائق آمده است که یاد ندارم از قبل تکلیف نمازی از من قضا شده باشد اما باز برای من 15 سال نماز استیجار کنید، از خود ایشان بارها شنیده‌ام از هفت سالگی نماز شب من قضا نشده است، بنابراین باید فرزندان خود را اینگونه تربیت کنیم نه اینکه فرزندان ما از نماز بیگانه باشند.

مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس افزود: در بخش دیگری از وصیت‌نامه مرحوم آیت‌الله حدائق روایتی از امیرالمؤمنین(ع) ذکر شده که می‌فرماید کسی که میان خود و خدای خود را اصلاح کند خداوند نیز میان او و مردم را اصلاح خواهد کرد و کسی که آخرت خود را اصلاح کند خداوند دنیای او را اصلاح خواهد کرد.

وی در پایان گفت: شهادت می‌دهم در جایگاه شاگردی از مصادیق عمل به روایت امیرالمومین(ع) مرحوم آیت‌الله حدائق بودند. ایشان به دلیل اینکه دغدغه آخرت را داشت خداوند دنیای ایشان را اصلاح کرده بود، امیدواریم شبیه این نمایشگاه‌ها برای دیگر علما که به رحمت ایزدی می‌پیوندند رقم خورد تا نسل‌های آینده فراموش نکنند که مفاخر شهر خود هستند.

انتهای پیام
captcha