آموزش زبان فارسی به ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان
کد خبر: 3996082
تاریخ انتشار : ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۲

آموزش زبان فارسی به ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان

رئیس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان از آموزش زبان فارسی به بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه کردستان طی ۳ سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایکنا از کردستان، یحیی اسعدی، رئیس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان، امروز، ۱۷ شهریورماه در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی استان اظهار کرد: مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در دانشگاه کردستان، فعالیت‌های آموزشی حضوری خود را از ابتدای سال ۱۳۹۶ با اخذ مجوز رسمی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری آغاز و همزمان با شروع به کار مرکز، دوره‌های آموزشی را در سطوح مختلف برای زبان آموزان برگزار کرده است.

وی افزود: ساختمان مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان در دانشگاه کردستان، با مساحتی حدود ۳۰۰ متر مربع در سال ۱۳۹۸ با حضور تعدادی از مسئولان وزارتی و استانی افتتاح شد.

رئیس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان، با اشاره به برگزاری اردوی‌های سیاحتی و زیارتی متعدد قبل از شیوع کرونا برای زبان‌آموزان در راستای آشنایی بیشتر کشور ایران، بیان کرد: در همین راستا اردوهای گردشگری درون شهری و ایرانگردی به مناطق مختلف از جمله شهرهای مشهد مقدس، اصفهان، زنجان، کرمانشاه، همدان، لالجین و غارعلیصدر، به منظور آشنایی با فرهنگ و تمدن ایرانی و یادگیری بهتر زبان فارسی در محیط فارس‌زبان به موازات آموزش برگزار شد که با استقبال پرشور دانشجویان همراه بود.

وی با اشاره به اردوی زیارتی ـ آموزشی به مشهد مقدس، ذکر کرد: در این سفر دانشجویان بین‌المللی از زیارت مرقد مطهر امام رضا(ع)، آرامگاه فردوسی، آرامگاه عطار نیشابوری در شهر زیبا و ادب پرور نیشابور و از دانشگاه فردوسی و مرکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان بازدید کردند.

اسعدی در مورد اردوهای گردشگری دانشجویان بین‌الملل گفت: دوره‌های آموزش زبان فارسی مرکز دانشگاه کردستان نه تنها فرصتی برای یادگیری زبان فارسی است، بلکه شرایطی را فراهم می‌کند تا زبان‌آموزان خارجی از نزدیک با آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی در نقاط مختلف کشورمان آشنا شوند.

وی با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا پروسه‌ آموزش مرکز به شیوۀ مجازی بدون وقفه ادامه یافت و روند رضایتبخش فعالیت‌های آموزشی همچنان ادامه دارد، افزود: این مرکز با برگزاری دوره‌های موفق در سطوح مختلف و کلاس‌های متعدد توانسته است مسیر درخشان و روشنی را در عرصۀ گسترش آموزش زبان فارسی طی کند.

رئیس مرکز آموزش زبان به غیر فارسی زبانان دانشگاه کردستان بیان کرد: کلاس‌های مجازی آموزش زبان فارسی در چهار سطح نوآموز، مقدماتی، میانی و پیشرفته با شرکت تعداد چشمگیری از متقاضیان آموزش زبان فارسی و به میزان ۱۲۰ ساعت در هر دوره برگزار می‌شود.

اسعدی افزود: در سال ۱۳۹۹ در سه سطح مقدماتی، میانی و پیشرفته با شرکت تعداد ۵۹۰ نفر از متقاضیان از آموزش زبان فارسی بهره مند شده‌اند. امسال نیز تعداد ۱۲۵ نفر زبان‌آموز عرب‌زبان، ۱۰ نفر زبان آموز ترکمن زبان و ۱۳۸ نفر زبان‌آموز کُردزبان غیردانشجو از کشور عراق که در سایر دانشگاه‌های ایران تحصیل می‌کنند و همچنین ۵۵ دانشجوی کُردزبان دانشجوی دانشگاه کردستان از کشور عراق که در مجموع ۳۲۸ نفر بودند در کلاس های آموزش زبان فارسی شرکت کردند.

وی با اشاره به اینکه این مرکز در راستای برگزاری موفق دوره‌های آموزش زبان فارسی چندین بار مورد تقدیر قرار گرفته است، ذکر کرد: با توجه به پیگیری‌های مدیریت روابط بین‌الملل در خصوص برگزاری آزمون سنجش استاندارد مهارت‌های زبان فارسی (سامفا) در این دانشگاه و موافقت معاونت گسترش زبان فارسی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، از مرحله دوم به بعد این آزمون با موفقیت در دانشگاه کردستان برگزار می‌شود.

اسعدی یادآور شد: دانشگاه کردستان با دارا بودن مرکز آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بسیار فعال بوده و با آموزش بیش از ۱۳۰۰ زبان‌آموز خارجی دانشجو و غیر دانشجو طی سه سال گذشته، راه‌اندازی کرسی آموزش زبان فارسی در اقلیم کردستان عراق و دوره مشترک دکتری زبان فارسی با دانشگاه سلیمانیه، نقشی مؤثر در توسعه زبان فارسی در خارج کشور ایفا کرده و در صدد است با توسعه زیرساخت های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری در این راستا قدم های بیشتری بردارد.

انتهای پیام
captcha