مردم بومی، بازوان نیروهای مسلح در جنگ بودند
کد خبر: 4011987
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۶

مردم بومی، بازوان نیروهای مسلح در جنگ بودند

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان با بیان اینکه مردم بومی، بازوان توانمند نیروهای مسلح بودند، گفت: مردم عشایر ما در روزهای اول مظلومانه مقاومت می‌کردند و مقاومت آنها یکی از مولفه‌هایی بود که متجاوزین را زمین‌گیر کرد.

مردم بومی، بازوان توانمند نیروهای مسلح در دوران جنگ تحمیلی بودندبه گزارش ایکنا از خوزستان، سردار حسن شاهوارپور، فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان در مراسم چهل و یکمین سالگرد شهدای مظلوم عشایر عرب کرخه نور هویزه که امروز سه شنبه 18 آبان همزمان با سالروز این حادثه تاریخی در یادمان شهدای عشایر عرب کرخه نور برگزار شد، با بیان اینکه عزت امروز ما مدیون شهدا است، گفت: ما در جنگ تحمیلی ظرفیت‌های متعددی برای مبارزه با دشمن داشتیم. یکی از این ظرفیت‌ها مردم بومی و مرزدار ما بودند.

وی با بیان اینکه مردم بومی، بازوان توانمند نیروهای مسلح بودند، گفت: مردم ما در آبادان و خرمشهر و دشت آزادگان و اندیمشک و دزفول و شوش و مناطق مختلف در استان‌هایی که درگیر جنگ بودند، در روزهای اول مظلومانه مقاومت می‌کردند. مقاومت عشایر یکی از مولفه‌هایی بود که متجاوزین را زمین گیر کرد.

سردار شاهوارپور با اشاره به عملیات‌های ایذایی در ماه‌های اول جنگ تحمیلی خاطرنشان کرد: عملیات‌های ایذایی به برکت مردم عشایر غیور و مرزداران ما و حضور سردارانی چون شهید علی هاشمی، شهید غیور اصلی و  شهید سلیمانی انجام شد.

فرمانده سپاه ولیعصر(عج) خوزستان ادامه داد: عشایر ما در مقدم حرکت رزمندگان حضور و در عملیات‌های مختلف در شناسایی و اطمینان از مسیرها نقش مهمی داشتند.

وی اظهار کرد: منطقه کرخه نور یا کرخه کور از مناطق حساس و استراتژیکی بود که دشمن برای تصرف آن تلاش کرد و از دو جبهه جنوب(طلائیه) و شمال فشار می‌آورد تا بتواند جبهه‌های درونی خود را به هم وصل کند. عزیزان ما در هوانیروز برای کند کردن حرکت دشمن به منطقه آمدند. روایت حادثه این است که هلی کوپتر بعد از عملیات تصمیم به خروج از منطقه می‌گیرد. نیروهای دشمن آن را به رگبار می‌بندند و هلی کوپتر سقوط می‌کند. خلبان خود را پرتاب می‌کند و به سمت روستا می‌رود. مردم از خلبان استبقال می‌کنند. نیروهای بعثی روستا را محاصره می‌کنند و چون روستاییان حضور خلبان را در بین خود انکار می‌کنند، دشمن مردان روستا از نوجوان و جوان و پیر را جمع می‌کند و ناجوانمردانه به رگبار می‌بندد و به شهادت می‌رساند.

شاهوارپور در پایان گفت: این یک جنایت نابخشودنی است. عشایر ما این گونه به دین و کشور وفاداری کردند. اینها تاریخ و هویت ما است و ما به آنها افتخار می‌کنیم.

 

انتهای پیام
captcha