پذیرش ۱۶۸ بانوی مربی طرح امین در آموزش و پرورش مازندران
کد خبر: 4012677
تاریخ انتشار : ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۶

پذیرش ۱۶۸ بانوی مربی طرح امین در آموزش و پرورش مازندران

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران گفت: از مجموع بانوان مربی طرح امین که آزمون استخدامی آن‌ها یکم مردادماه برگزار شد، تعداد ۱۶۸ نفر در آزمون استخدامی اخیر پذیرفته شدند که ابلاغ آن‌ها پس از گذراندن آموزش‌های لازم در دانشگاه فرهنگیان، اول مهرماه ۱۴۰۱ صادر می‌شود.

استخدام مربیان طرح امین در آموزش و پرورشمهری رستمی، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران، در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، با اشاره به طرح «محمد امین» اظهار کرد: این طرح از سال ۱۳۹۲ با تعداد اندکی از طلاب خواهر و برادر زیر نظر مدیریت حوزه علمیه برادران، شروع به کار کرد و این آمار تا امسال به ۷۰۰ نفر رسیده است.

وی افزود: این مربیان، کسانی هستند که در مدارس آموزش و پرورش وارد کلاس‌ها می‌شوند و در زنگ‌های تفریح با دانش‌آموزان ارتباط متقابل می‌گیرند و با آن‌ها صحبت می‌کنند.

رستمی، تصریح کرد: از شاخصه‌های این طرح تربیتی، می‌توانیم به داشتن مباحثی درباره خودشناسی، خداشناسی، ولایت فقیه، نظام اسلامی، اهمیت علم و عالم، صداقت و درستکاری، حیا، نماز، تشکر از نعمت‌های خدا، احترام به بزرگتر‌ها به ویژه پدر و مادر، ایمان به غیب و ... اشاره کرد.

وی با بیان اینکه ارائه مباحث آسیب‌هایی همچون؛ بچه‌های طلاق، ارتباط دختر و پسر، مشروبات الکلی و اعتیاد از موضوعات قابل طرح مربیان طرح امین در مدارس است، افزود: همچنین این مربیان درباره مسائل عقیدتی و روشنگری درباره مسیحیت، بهائیت و شیعه و سنی می‌پردازند.

رستمی گفت: درسنامه و محتوای طرح امین که در استان مازندران، مرکز آموزشی علمی - کاربردی علمی حوزه مازندران در دارالقرآن و مسجد امام حسین(ع) جوان محله جویبار تولید می‌شود، تحولی در سیاست‌های آموزش و پرورش ایجاد کرده و خلل‌هایی که در این وزارتخانه و آموزش و پرورش بوده را تا اندازه‌ای پر کرده است.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران مازندران بیان کرد: بعد از شرکت ۱۸۲ نفر از بانوان مربیان این طرح در آزمون استخدامی نهضت سواد آموزی، مربیان قرآنی و مربیان طرح امین که در یکم مردادماه سال جاری برگزار شد، مجموعا ۱۶۸ نفر از بانوان، پذیرفته شده و وارد دانشگاه فرهنگیان خواهند شد که آموزش‌های آن‌ها از ۲۰ بهمن ماه به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه احکام این مربیان طرح امین برای ورود به آموزش و پرورش، از اول مهرماه ۱۴۰۱ ابلاغ می‌شود، افزود: همراهی خانواده دانش‌آموزان با این جهادگران عرصه فرهنگی، دلیلی است که هم چنان محکم و استوار در مدارس آموزش و پرورش به فعالیت جهادی خود بپردازند و در بحث اعتمادسازی، مشاوره مذهبی و  درسی، می‌توانند برای دانش‌آموزان تکیه‌گاه خوبی باشد.

انتهای پیام
captcha