تأکید امام‌جمعه یاسوج بر ضرورت نظارت بر بازار
کد خبر: 4014472
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷

تأکید امام‌جمعه یاسوج بر ضرورت نظارت بر بازار

امام‌جمعه یاسوج گفت: مسئولان برای جلوگیری از افزایش بی‌رویه و افسارگسیخته قیمت‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد چاره‌اندیشی کنند.

حجت‌السلام والمسلمین حسینی، امام‌جمعه یاسوجبه گزارش ایکنا از کهگیلویه و بویراحمد، حجت‌السلام والمسلمین حسینی، امام‌جمعه یاسوج، 28 آبان‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با ابراز نگرانی از افزایش افسارگسیخته و روزافزون قیمت‌ها در بازار استان، اظهار کرد: مسئولان استانی و حتی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی برای پیشگیری از افزایش روزافزون و بی‎حساب و کتاب قیمت‌ها در بازار کهگیلویه و بویراحمد چاره‌اندیشی کرده و از افزایش بی‌رویه قیمت‌ها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه مردم استان به‌دلیل افزایش قیمت‌ها در رنج و سختی به سر می‌برند، افزود: قیمت‌ها در بازار باید با حساب و کتاب و اصولی باشد؛ خیلی‌ها با قانون‎شکنی از وضعیت بازار سوء‌استفاده کرده و قیمت اجناس را افزایش می‌دهند.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: یکی از عوامل مدیریتی موضوع نظارت و بازرسی است که هم وظیفه دستگاه‌های نظارتی و هم از وظایف نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی است و این قدرت بالایی برای کنترل بازار است.

امام‌جمعه یاسوج با بیان اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در موضوع کنترل و نظارت قیمت‌ها در بازار خوب عمل نکردند، ادامه داد: دولت هم باید مسیر را برای حرکت نمایندگان در این راه مهیا کند تا نمایندگان به طریق بهتری بتوانند در راه نظارت و ارزیابی قیمت‌ها عمل کنند.

حجت‌السلام حسینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با نخبگان، گفت: کشور ما از نظر استعداد‌های فرهنگی از متوسط جهان هم بالاتر است و این شعار نیست و کشور ما به لحاظ تاریخی دارای پیشینه علمی بالایی است.

وی با بیان اینکه کشور ما دارای سرمایه‌های علمی همچون زکریای رازی است و این کشور قابلیت رشد و شکوفایی دارد، افزود: با وجود تحریم‌های ظالمانه و فشار‌هایی که به کشور ما وارد شد، اما توانستیم به مسائل علمی پیچیده و بالایی دست پیدا کنیم که در موضوع پیشرفت‌های نظامی خود را به خوبی نشان داد.

نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه نباید همنوا با دشمنان از توانمندی‌های کشورمان غافل شویم، اظهار کرد: باید از سرمایه‌های علمی که داریم به‌خوبی استفاده کنیم تا به خودباوری برسیم و این در حالی است که عده‌ای با تشویش افکار عمومی ناامیدی را به جامعه تزرق می‌کنند.

امام‌جمعه یاسوج به آغاز فصل سرما و افزایش مصرف گاز خانگی اشاره کرد و گفت: شهروندان در مصرف گاز طبیعی صرفه‌جویی را رعایت کنند تا دیگر مناطق کشور با بحران سوخت و قطعی گاز مواجه نشوند.

حجت‌السلام حسینی به موضوع بیماری کرونا هم اشاره کرد و یادآور شد: مردم استان رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی مقابله با کرونا را جدی بگیرند و با پرهیز از عادی‌انگاری و بی‌توجهی به شیوه‎نامه‌های بهداشتی حتما خود را برابر این بیماری خطرناک و کشنده واکسینه کنند تا آمار مبتلایان کاهش یافته و بتوانیم این بیماری را در استان کنترل کنیم.

انتهای پیام
captcha