راهکار مقابله با گرانی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
کد خبر: 4015749
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳

راهکار مقابله با گرانی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و گرانی‌های اجناس گفت: همه ما افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم و تنها راه حل، پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی در نظارت و بازرسی و جهش تولید است.

غلام‌رضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور به گزارش ایکنا از فارس، غلام‌رضا حسن‌پور، رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور امروز، 2 آذرماه در دیدار با روسای اتحادیه‌های صنفی استان فارس با بیان اینکه امروز مردم در معیشت دچار مشکل هستند، افزود: همه ما افزایش قیمت‌ها را مشاهده می‌کنیم و تنها راه حل، پای کار آوردن ظرفیت‌های مردمی در نظارت و بازرسی و جهش تولید است.

وی به نقش اصناف در مشارکت‌های اجتماعی به خصوص در ایام بحران اشاره کرد و گفت: در سال ۹۸ ابتدا سیل شیراز را داشتیم و حرکتی که در شیراز برای حمایت و همدردی با آسیب دیدگان از سیل رخ داد هم بی‌بدیل بود و هم الگو شد که باید استمرار پیدا کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در پایان این سال هم کرونا پیش آمد و همراهی اصناف در رعایت محدودیت‌ها رخ داد که این هم برای ما الگو بود و اصناف موفق عمل کردند، گفت: در این برهه نیز اتاق اصناف استان فارس در بحث مطالبه‌گری برای مطالبات اصناف تلاش کردند.

حسن‌پور ضمن قدردانی از همت اصناف در کمک‌های مومنانه افزود: بسیاری از خانواده‌ها با همین بسته‌ها زندگی می‌کنند که این همت و همنوع‌دوستی اصناف استان فارس را می‌رساند.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور با بیان اینکه کرونا مشکلات زیادی ایجاد کرد، ولی محاسن زیادی نیز داشت که یک نمونه آن انفاق و مواسات است، بیان کرد: اگر جهش تولید داشته باشیم همه مشکلات هم در قیمت و هم تامین کالا حل می‌شود.

وی با اشاره به جهش تولیدی که در زمینه ماسک و رفع نیازی که در جریان کرونا پیش آمد تصریح کرد: این برنامه تا جایی پیش رفت که ۱۰ میلیون دلار فقط ماسک صادر کردیم با وجود اینکه صادرات کامل اتفاق نیفتاد.

حسن‌پور در مثال دیگری از جهش تولید و رفع مشکلات بیان کرد: ابتدا برای تامین دستگاه اکسیژن‌ساز مشکل داشتیم، اما اکنون دستگاه اکسیژن‌ساز تولید می‌کنیم و اخیرا بسیج هزار دستگاه خریداری کرد و رایگان در اختیار بیماران قرار داده می‌شود.

رئیس بسیج اصناف و تجار با بیان اینکه با همت بسیج اصناف اکنون می‌توانیم صادر کنیم، گفت: وقتی بسیج وسط میدان است و کار را به دست مردم سپرد، موفق می‌شویم و تنها راه این است از ظرفیت‌های مردمی استفاده شود.

حسن‌پور با تصریح اینکه دولت سیزدهم به بخش خصوصی اعتماد کرد، گفت: تفاهم‌نامه‌ای بین معاون وزیر و بسیج برای نظارت بر بازار منعقد شده است که ما با ۲ شرط پذیرفتیم؛ یکی نظارت از مبدا تا مصرف یعنی از گمرک تا بازار و دوم دسترسی به سامانه‌های کشور است؛ مثل بازارگاه که نهاده‌ها را به دامداری و مرغداری واگذار می‌کند که تخلف در این زمینه سبب ایجاد بازار آزاد شده است.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار با بیان اینکه اگر بسیج بخواهد نظارت کند باید به اطلاعات آگاهی داشته باشد، تاکید کرد: بسیجی نیاز به مزد ندارد و بسیج اصناف هم برای اجرای موفق این تفاهم‌نامه کمک کند.

وی با یادآوری اینکه اهل تصدی‌گری نیستیم و کار را به مردم می‌سپاریم، گفت: از اتاق اصناف هم می‌خواهیم که برای اجرای این تفاهم‌نامه کمک کند و ما به استان فارس بسیار امیدوار هستیم از اصناف فارس خیالمان راحت است.

حسن‌پور با بیان اینکه در ۲۹ اتاق بازرگانی بسیج راه‌اندازی شده و امیدواریم که این برنامه ادامه پیدا کند، افزود: اتفاق دیگر این است که به عنوان عضو ثابت تنظیم بازار با حق رای شدیم که در استان نیز اجرایی می‌شود.

رئیس سازمان بسیج اصناف و تجار کشور در پاسخ به مشکلاتی که از سوی رؤسای اتحادیه‌های صنفی مطرح شد، بیان کرد: مشکلاتی که اکنون اتحادیه‌های صنفی مطرح می‌کنند با ارائه راهکار جمع‌آوری شود تا در جلسه فردای تنظیم بازار مطرح و پیگیری شود.

انتهای پیام
captcha