مقابله با رانت‌خواری اولویت مهم مجلس است
کد خبر: 4024917
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۳

مقابله با رانت‌خواری اولویت مهم مجلس است

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: حذف یارانه‌های پنهان و ارز ترجیحی و مقابله با رانت‌خواری از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس است.

حجت الاسلام میرتاج الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، روز گذشته در مراسم گرامیداشت ۹ دی در مصلی ارومیه اظهار کرد: برخی‌ افراد بعد از گذشت ۱۲ سال هنوز از کلمه فتنه استفاده نمی‌کنند و از آن به عنوان حوادث ۸۸ نام می‌برند، در حالی که در قرآن ریشه‌های دنیاپرستی و مقام‌پرستی از شاخصه‌های فتنه یاد شده و در فتنه سال ۱۳۸۸ این موضوع به وضوح و روشنی مشاهده شد.

وی افزود: پیش از شمارش آرای انتخابات ۸۸، سران فتنه طی مصاحبه‌ای قاطعانه خود را پیروز اعلام کردند و کلید آشوب را کلید زدند و سپس دروغ بزرگ تقلب در انتخابات عامل اصلی فتنه عنوان و دشمن خارجی بر آن موج‌سواری کرده و هدایت فتنه را در دست گرفت.

میرتاج‌الدینی بیان کرد: عاملین فتنه هنوز از اشتباه خود توبه نکرده‌اند و برخی با همراهی با فتنه و عده‌ای با سکوت می‌خواستند به ۴۰ میلیون رأی مردم، خط بطلان کشیده و به مقام معظم رهبری پیشنهاد باطل شدن انتخابات را ارائه دادند که رهبری با درایت و آگاهی خویش اجازه این مسئله را ندادند.

وی ادامه داد: در طول این انتخابات همه احزاب رأی آوردند و مردم تعیین‌کننده انتخابات هستند و ولایت هم حافظ آن است و تابعین هوا و هوس به دنبال بی‌قانونی بودند و با شعار پیروی از امام با امام مخالفت کردند و با شعار قانون‌مداری با قانون به مقابله برخاستند، باطل اگر به خود لباس حق بپوشد شناخته نمی‌شود و سردم‌داران فتنه ۸۸ از سابقه‌داران انقلاب بودند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دشمن بیش از 10 سال در حال نقشه‌کشی، فراهم‌سازی ملزومات و طراحی توطئه و فتنه برای ضربه به انقلاب بود و در سال ۶۸ با رحلت ملکوتی امام خمینی(ره)، دشمن خیال می‌کرد می‌تواند انقلاب را از بین ببرد و حضور بی‌نظیر مردم در تشییع حضرت امام، موجب یاس دشمن شد.

وی گفت: بعد از سال ۱۳۸۸، دشمن برنامه بلندمدت برای ایجاد فتنه طرح تشییع داشت و در سال ۱۳۷۸ آن را شروع و بخشی از آن را عملیاتی کرد که با درایت رهبری و تیزهوشی مردم خنثی شد و اوج آن، فتنه سال ۸۸ بود که با حماسه عظیم سیاسی مردم و حضور چهل میلیونی مردم در انتخابات، خط بطلانی بر توطئه‌های دشمنان کشید.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ایران با پشت‌سر نهادن فتنه‌هایی که دشمن با برنامه‌ریزی آن‌ها تصور می‌کرد مانع پیشرفت کشور می‌شود الان شاهد این است که کشور ما به تولیدکنندگان پهباد در جهان تبدیل شده و فن‌آوری آن را به کشورهای منطقه نیز انتقال داده است. 

وی یادآور شد: رزمایش اخیر نشان داد که ایران این قدرت را دارد که هر کجا را بخواهد نشانه بگیرد و اگر از دشمن خطایی سربزند، ایران سکوت نکرده و مانند پایگاه‌های دشمن در سوریه و عراق که مورد هدف موشک‌ها قرار گرفت، مراکز استراتژی دشمن را هدف قرار داده و سیلی محکمی بر صورت استکبار خواهد زد.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی بیان کرد: برای استمرار پیشرفت‌ها باید مشکلات اقتصادی حل شود و این مسئله از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس و دولت بوده که مصوبات اخیر مجلس و حذف یارانه‌های پنهان و ارز ترجیحی و مقابله با رانت‌خواری یکی از مهم‌ترین برنامه‌های مجلس است.

وی افزود: ملت ایران به بلوغ فکری رسیده و دشمن توانایی فریب این مردم را ندارد و این امر در تشییع پیکر سردار سلیمانی به تمام جهان ثابت شد و خون‌بهای شهید بزرگوار، خروج آمریکا از منطقه بود که در حال تحقق است و جبهه مقاومت در منطقه تکثیر شده و هسته‌های مقاومت در حال شکل گرفتن است.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اتحاد، همبستگی و همراهی کشورهای منطقه از ضروریات بوده و باید مرزهای بین کشورهای اسلامی برداشته شده و اتحادیه کشورهای اسلامی به معنای واقعی کلمه ایجاد شود تا توطئه‌های دشمنان با همبستگی و امت واحد بودن این سرزمین‌ها از بین رفته و استکبار جرئت دست‌درازی به سرزمین‌های اسلامی را نداشته باشد.

وی در پایان گفت: بصیرت، آگاهی و تمسک به ولایت از راه‌های مقابله با فتنه بوده و کسانی که در بحران‌ها دچار لرزش می‌شوند یا بی‌بصیرت هستند و یا اتصالی با ولایت ندارند برای برخورد با فتنه‌ها باید همیشه در صحنه بوده و حقایق را بیان کنیم.

انتهای پیام
captcha