اعلام برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در گرامیداشت مقام زن
کد خبر: 4029404
تاریخ انتشار : ۲۸ دی ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰

اعلام برنامه‌های حوزه علمیه خواهران یزد در گرامیداشت مقام زن

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به فرارسیدن ولادت باسعادت حصرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر و زن، برنامه‌های این نهاد به این مناسبت را اعلام کرد.

مریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزدمریم حسن‌پور، معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا از یزد با اعلام برنامه‌های این نهاد به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و بزرگداشت مقام مادر و زن اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) كامل‌ترين و برترين الگو و اسوه برای زنان مسلمان جهان هستند که امروز نياز است اقشار مختلف بویژه بانوان از این بانوی بزرگوار اسلام پیروی کرده و در عرصه‌های مختلف نقش‌آفرینی کنند.

وی با اشاره به اینکه به این مناسبت برنامه‌های متعددی در سطح مدارس علمیه خواهران استان اجرایی می‌شود گفت: با توجه به اینکه مادرانی هستند که به دلیل مالی در زندان به سر می‌برند، با کمک طلاب و اساتید مدارس علمیه مبالغی جمع‌آوری و نسبت به آزادسازی مادران زندانی جرائم غیرعمد اقدام خواهد شد تا به مناسبت ولادت باسعادت بانوی بزرگوار اسلام، حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامیداشت مقام مادر و روز زن به آغوش خانواده بازگردند.

حسن‌پور ختم قرآن هدیه حضرت زهرا(س)، تجلیل از مادران دارای سه فرزند و بیشتر، برپایی مراسم جشن ویژه عموم بانوان، یادواره مادران آسمانی، بازدید از خانه سالمندان و دلجویی از مادران سالخورده، تولید محتوا اعم از کلیپ، عکس نوشته و... در فضای مجازی، تجلیل از مادران دارای فرزند معلول و سرپرست خانوار را از جمله این برنامه‌ها ذکر کرد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد گفت: همچنین در طول این هفته و از سوی مدارس سراسر استان از مادران سرپرست خانوار و مربیان بهزیستی که از کودکان معلول مراقبت می‌کنند، بانوان کارآفرین و مادران شهدا تجلیل به عمل خواهد آمد.

وی برگزاری کارگاه تربیتی «مادران فاطمی»، برپایی نمایشگاه کتاب و عکس، مسابقه عکاسی، تهیه بسته‌های معیشتی و توزیع بین نیازمندان، برگزاری جشن تکلیف برای دختران 9 ساله، جشنواره غذا و ... را  از دیگر برنامه‌ها در سطح مدارس استان برشمرد.

حسن پور با اشاره به نشست‌هایی ویژه بانوان در طول هفته بیان کرد: به این مناسبت نشست‌های متعددی به صورت حضوری با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مجازی با عناوین مختلف از جمله «نجواهای مادرانه»، نشست‌هایی پیرامون الگوی سوم و تبیین نقش پرچمداری زنان در گام دوم انقلاب اسلامی و ... با حضور اساتید ممتاز و برجسته حوزه و دانشگاه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان یزد با اشاره به برگزاری همایش ملی بانوی هزاره اسلام، بزرگداشت حضرت خدیجه(س) همزمان با فرارسیدن ولادت حضرت زهرا(س) از سوی مؤسسه آموزش عالی حوزوی امام حسین(ع) گفت: این همایش روز پنجشنبه 30 دی ماه جاری با تجلیل از برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام
captcha