کارگاه مهارت‌های زندگی ویژه خانواده‌ زندانیان در البرز برگزار شد
کد خبر: 4033810
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲

کارگاه مهارت‌های زندگی ویژه خانواده‌ زندانیان در البرز برگزار شد

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز گفت: کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی خانواده‌های زندانیان تحت حمایت کمیته امداد با همکاری سازمان جمعیت هلال‌احمر برگزار شد.

کمیته امداد البرز

به گزارش ایکنا از البرز، رضا البرزی، معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز صبح امروز، 16 بهمن در حاشیه بازدید از وضعیت خانواده یکی از زندانیان کرجی با اشاره به اینکه ارتقای سطح آگاهی‌های فرهنگی و اجتماعی مددجویان نقش مؤثری در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی در سطح خانوارهای این نهاد دارد، گفت: در این راستا برای کاهش و جلوگیری از آسیب‌های خانواده زندانیان کارگاه آموزشی و مشاوره‌ای مهارت‌های زندگی خانواده‌های زندانیان تحت حمایت کمیته امداد با همکاری مراکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی، نشاط اجتماعی، انصار الامام، شهدای کارکنان زندان‌ها و امام صادق(ع) و همچنین سازمان جمعیت هلال احمر برگزار شد.

وی بیان کرد: در این کارگاه آموزشی اساتید مجرب، تیم پزشکی ویژه بانوان، روانشناس، کارشناس طب سنتی و متخصص شنوایی‌سنجی، خدمات پزشکی و آموزشی و راهنمایی‌های خود را به خانواده‌های شرکت‌کننده ارائه کردند.

معاون فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) البرز با بیان اینکه بسیاری از خطراتی که خانواده‌های زندانیان را تهدید می‌کند ریشه در عدم آگاهی آنان دارد، افزود: عمده خانوارهایی که به دلیل زندانی شدن سرپرست از خدمات این نهاد بهره‌مند هستند به لحاظ شرایط خاص تربیتی خانواده در مقایسه با سایر خانوارهای مددجوی کمیته امداد نیاز بیشتری به آموزش و حضور در فعالیت‌های فرهنگی دارند.

این مسئول با تأکید بر اینکه حرکت هم‌زمان در مسیر توانمندسازی اقتصادی و توانمندسازی فرهنگی مددجویان هدف مهم این نهاد است، گفت: با توجه به اینکه خانوارهای زندانیان، سرپرست خود را به‌صورت موقت از دست می‌دهند، نگاه جامعه نیز به مرور نسبت به این خانواده‌ها تغییر می‌کند.

البرزی متذکر شد: پناهگاه این خانواده‌ها مؤسسات حمایتی نظیر انجمن حمایت زندانیان، هلال احمر، کمیته امداد و مراکز نیکوکاری است و این نهادها باید با حساسیت و اهتمام ویژه‌ای اقدامات حمایتی خود را به این طیف از مددجویان ارائه دهند.

انتهای پیام
captcha