هنرمندان توانیاب نیازمند بازار کارند/ امید مشخصه آثار نمایشگاه همام است + صوت
کد خبر: 4038887
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲
مسجدجامعی در گفت‌وگو با ایکنا:

هنرمندان توانیاب نیازمند بازار کارند/ امید مشخصه آثار نمایشگاه همام است + صوت

احمد مسجدجامعی گفت:‌ باید نوعی بازار کار برای توانیابان هنرمند فراهم کنیم تا به بهبود وضع معیشت و اقتصاد خانواده کمک کند.

احمد مسجدجامعی، وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه دومین جشنواره ملی هنری «همام» در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: این کار خیلی خوبی است، البته پیشینه دارد. برای مثال ما برای ناشنوایان نمایشگاه و انجمنی داشتیم که آن انجمن برنامه‌ها را برگزار می‌کرد و واقعاً خوب بود.

این کارشناس و پژوهشگر هنر ادامه داد: این نمایشگاه خیلی نسبت به آن چه که پیشتر دیده بودم رشد و ارتقاء داشته است. نکته دوم اینکه یکجور امیدواری را در این افرادی که شرکت کرده بودند دیدم؛ این هم در نوع بیان آنها و هم در آثار آنها قابل مشاهده بود. یعنی کاربرد رنگ‌های روشن در کارها غلبه داشت.

مسجدجامعی افزود: دو نکته وجود دارد؛ به دلیل مشکلات معمولی که برای آنها وجود دارد؛ باید جامعه سطح خود را در گفت‌وگو با آنها بالا ببرد و ما باید این کار را بکنیم.

کد

وی ادامه داد: دیگر نکته آنکه شرایطی را فراهم کنیم تا هنرمندان از استادان بزرگتری بهره بگیرند. در اینجا بعضی کارها نشان‌دهنده یک ذهن خیلی خلاق بود ولی خب به لحاظ فرم و شکل می‌توانست بهتر باشد و خود آنها نیز این موضوع را می‌دانستند که می‌شد بهتر باشد. این به لحاظ معنوی مهم است که ما شرایطی را فراهم بیاوریم که آنها بتوانند از استادان برجسته در رشته هنری خود استفاده کنند‌.

باید جامعه سطح خود را در گفت‌وگو با توانیابان بالا بیاورد + صوت

مسجدجامعی افزود:‌ باید نوعی بازار کار را برای آنها فراهم کنیم. این شرایط کمی هزینه‌ها را بالا می‌برد و اگر این امیدواری باشد که این اثر می‌تواند به بهبود وضع معیشت و اقتصاد خانواده کمک کند، نکته مثبت و مهمی است. حس کردم این موضوع خواسته مشترک عزیزان شرکت‌کننده در جشنواره بود.

وی در پایان بیان کرد: به هرحال خیلی سپاسگزارم از کسانی که چنین دغدغه‌هایی دارند و خیلی شرافتمندانه با موضوع برخورد می‌کنند و به این کارهای ارزشمند ارزش می‌دهند و تلاش می‌کنند که کمبودهایی که جامعه ما دارد را جبران کنند و حس همدلی بیشتری در فضای عمومی ایجاد شود.

باید جامعه سطح خود را در گفت‌وگو با توانیابان بالا بیاورد + صوت

 

انتهای پیام
captcha