مراقب جنگ نابرابر دشمن در عرصه فرهنگی باشیم
کد خبر: 4060361
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۹

مراقب جنگ نابرابر دشمن در عرصه فرهنگی باشیم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: با هزینه‌هایی که دشمن در این عرصه انجام داده و هزینه‌هایی که ما برای فرهنگ کنار گذاشته‌ایم، جنگ نابرابری را پیش رو داریم که باید مراقب این جنگ نابرابر در عرصه فرهنگ باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان

امرالله حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، در گفت‌وگو با ایکنا از زنجان، با اشاره به اینکه دشمن در برهه کنونی اقدام به هزینه‌های میلیاردی در عرصه فرهنگ کرده است، افزود: با هزینه‌هایی که دشمن در این عرصه انجام داده و هزینه‌هایی که ما برای فرهنگ کنار گذاشته‌ایم، جنگ نابرابری را پیش رو داریم.

وی یکی از الزامات جامعه امروز را تقویت فرهنگ دوران دفاع‌مقدس و بازآفرینی حماسه‌آفرینی‌های آن دوران به نسل امروز است، تصریح کرد: با توجه به حساسیت این موضوع، نباید اجازه دهیم که خاطرات و آنچه که از دوران دفاع‌مقدس به جا مانده است، به دست فراموشی سپرده شود.

این مسئول با اشاره به سخن شهید آوینی در خصوص اینکه ایمان نجات‌بخش آینده است، اظهار کرد: مقوله ایمان برای نجات آینده پیرامون‌مان را در دوران دفاع‌مقدس به ویژه اویل جنگ و در حماسه آزادسازی خرمشهر به عینه مشاهده کردیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان با یادآوری اینکه بسیاری از اتفاقاتی که در دوران دفاع‌مقدس رقم خورد، با محاسبات دنیایی مطابقت نداشت، خاطرنشان کرد: روی دادن چنین اتفاقاتی در دوران دفاع‌مقدس، حاکی از امداد الهی داشت که نمونه بارز آن را می‌توان در عبور رزمندگان اسلام از اروند خروشان دانست که به زعم کارشناسان حوزه جنگ، یک رخداد بی‌نظیر و خارج از محاسبات دنیوی بود.

وی با تاکید بر اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از حماسی‌ترین اتفاقاتی بود که رخ داد و به همین خاطر نباید این دوران و دوران پس از آن که منجر به دفاع هشت ساله شد، در اذهان عمومی به فراموشی سپرده شود، عنوان کرد: وقتی به استراتژی جنگ ایران و عراق نگاه می‌کنیم، به عینه درمی‌یابیم که این جنگ، نبرد ایران اسلامی در برابر همه کفر بوده و صدام فقط یک نماد در این جنگ بود.

انتهای پیام
captcha