استمرار حرکت انقلاب نیازمند ایفای نقش پررنگ‌تر مساجد در جامعه است
کد خبر: 4079663
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۸

استمرار حرکت انقلاب نیازمند ایفای نقش پررنگ‌تر مساجد در جامعه است

سردار محمدرضا موحد با صدور پیامی بیان کرد: نقش مساجد باید در جامعه پر رنگ‌تر و جدی‌تر شود تا بتوان انقلابی که مسجد در پیروزی و استحکام آن تا به امروز نقش مهمی را ایفا کرده است به درستی در مسیر خود حرکت کند.

سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع)به گزارش خبرگزاری ایکنا از قم، به نقل از خبرگزاری بسیج از قم، پیام سردار محمدرضا موحد، فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) به مناسبت روز ملی مسجد به شرح زیر است:

 

بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

 

« إِنَّما يَعْمُرُ مَساجِدَ اللَّهِ مَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَ الْيَوْمِ الْآخِرِ وَ أَقامَ الصَّلاةَ….» سوره توبه آیه 18

مساجد خدا را تنها کسی آباد می کند که ایمان به خدا و روز قیامت آورده باشد و نماز را بر پا دارد…

 

همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرمود: " «روز مسجد» اساساً یک روز انقلابی است.."

روز جهانی مسجد، روزی است که به‌مناسبت آتش زدن مسجدالاقصی و مقابله‌ی با دشمن صهیونیست نامگذاری شده است و بایستی با این نگاه به روز مسجد نگاه کرد و حرکت را در این مسیر قرار دهیم.

در جامعه اسلامی ابتدا، انتها و متن هر حرکت اجتماعی و فعالیت اقتصادی، فرهنگی، مذهبی، نظامی، سیاسی و ... به مسجد مرتبط می‌شود و هویت اجتماعی و دینی افراد در مسجد تعریف شده است. در مدینه فاضله‌ای که نقطه آرمانی تمدن اسلامی است، مسجد در متن زندگی مردم قرار دارد و تربیت به معنای واقعی کلمه در آن رقم می‌خورد.

باید به یاد داشت که مساجد در تداوم انقلاب اسلامی ایران به ویژه در دهه اول پس از انقلاب نقش ویژه‌ای داشته‌اند و بسیاری از فعالیت‌های مردمی در سطح محلات با محوریت مساجد انجام گرفته است.

انقلاب اسلامی ایران حاصل جهش دینی بر مبنای مردم و مسجد بود و استمرار کارکرد مساجد نیز ناظر بر توجه بر همین مدل می‌باشد.

سبک زندگی مردم و فرهنگ کهن ما ایرانیان آمیخته شده با نقشه مساجد در سبک دهی به زندگی گذشتگان ماست و در کنار آن کارکردهای مساجد در صدر اسلام و نقش آفرینی مساجد در دوران‌های مختلف بویژه در حوزه‌های تربیتی، فرهنگی و اقتصادی جایگاه ممتاز و بی بدیلی را برای این مکان مقدس ایجاد کرده است.

امروز نظام سلطه با با بهره‌مندی از توان رسانه‌ای و شبکه‌ای تبلیغی خویش در تلاش است سبک زندگی مورد نظر خود را به جوامع مختلف دیکته کند و با این روش بیش از گذشته دنیا را به کرنش در مقابل امپراتوری خود وادار سازد.

سبکی که در آن مادی‌گرایی، لیبرالیسم و بی‌قیدی و پوچی موج می‌زند و خبری از کرامت انسانی، آموزه‌های دینی و معنویت نیست. اما در نقطه مقابل سبک زندگی اسلامی به معنی جریان پیدا کردن توحید در همه حالت و ابعاد، همه آنات و لحظات زندگی و نمودار آموزه‌های اسلام ناب و پرچمداران هدایت و سعادت بشریت یعنی اهل بیت(علیهم السلام) است.

اگر بعد از گذشت سه دهه انقلاب شکوهمند اسلامی به دنبال صدور آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب و پافشاری بر راه روشن و پر فروز امام راحل(ره) هستیم، ناگزیر می‌بایست به دنبال تحقق الگویی درخشان از سبک زندگی اسلامی با مولفه‌های خاص آن باشیم. باید بتوانیم کارآمدی دین در مدیریت امور دنیوی و اخروی بشر را به رخ بکشانیم و نمایی روشن از تمدن نوین اسلامی را به دنیا ارائه دهیم.

از این رو می‌بایست نقش مساجد در جامعه ما پر رنگ‌تر و جدی‌تر شود تا بتوان انقلابی که مسجد در پیروزی و استحکام آن تا به امروز نقش مهمی را ایفا کرده است به درستی در مسیر خود حرکت کند.

بایستی به حفظ ارتباط مردم و اساساً محل استقرار حکومت دینی در مسجد توجه بیشتری بشود، مساجد بهترین مکان برای مانع‌شدن در برابر بحث تهاجم و شبیخون فرهنگی گردند و این مکان مقدس را باید به پایگاه‌های قرآنی و شبکه‌ای وسیع برای کارتشکیلاتیِ پر نشاط، امید آفرین و زنده با الهام از روحیه جهادی و بسیجی تبدیل کرد و یاد و نام شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب در پیشانی مساجد بدرخشد و آرمان‌های بلند امامین انقلاب در به ثمر رسیدن اهداف بلند جبهه مقاومت به درستی و با روش‌های نوین برای نوجوانان و جوانان این مرز بوم تبیین شود... ان شاء‌الله

فرمانده سپاه امام علی بن ابی طالب(علیه السلام) استان قم

سرتیپ‌دوم پاسدار محمدرضا موحد

انتهای پیام
captcha