تشریح برنامه‌های سپاه البرز در هفته دفاع مقدس
کد خبر: 4087201
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۱

تشریح برنامه‌های سپاه البرز در هفته دفاع مقدس

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز گفت: به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس بیش از 30 عنوان برنامه در این استان اجرا می‌شود.

هفته دفاع مقدس

به گزارش ایکنا از البرز، سرهنگ احسان خورشیدی، معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع)، بعدازظهر روز چهارشنبه، 30 شهریورماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که با محوریت تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس در سالن اجتماعات سپاه امام حسن مجتبی(ع) برگزار شد، اظهارکرد: در چهل و دومین سالروز دفاع مقدس می‌‌گوییم که مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) با ایستادگی خود و تکیه بر خداوند، مقاومت را برای مردم دنیا معنا کردند، از این رو امسال شعار ما در برنامه‌های هفته دفاع مقدس «ما مقاوم هستیم» انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه امروز مقاومت به یک جریان در جهان تبدیل شده است، افزود: شهید سلیمانی، شهید ابومهدی المهندس، سایر شهدای انقلاب و دفاع مقدس جبهه مقاومت را با خون خود تقویت کردند و همانطور که شهید سلیمانی در اظهاراتشان عمل مقدس را معنا کردند و گفتند «سپاه ثمره عمل مقدس، جهاد و دفاع پیوسته است» ما باید در همین مسیر حرکت کنیم.

این مسئول با اشاره به سخن رهبری در خصوص شهید سلیمانی گفت: مقام معظم رهبری فرمودند:« خون شهید سلیمانی رمز شکل‌گیری جبهه مقاومت است» و امروز نیز در فرمایشاتشان فرمودند «دفاع مقدس پرهیجان، پرحادثه و پرثمر بود» از این رو سجایای معنوی مردم ایران در جریان دفاع مقدس ارتقا پیدا کرد و هر روز انقلاب اسلامی مستحکم‌تر از قبل پیش می‌رود.

خورشیدی، قدرت مقاومت اسلامی را موجب پاکسازی کشورهای اسلامی از لوث آمریکا دانست و ادامه داد: مراسم اربعین حسینی با قوت و قدرت برگزار شد و بر اساس هشدارهای نیروهای بسیج مردمی عراق در این مدت هیچ ماشین و پهباد آمریکایی حق عبور از مسیر پیاده‌روی اربعین را نداشت.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز در ادامه به برنامه‌های سپاه البرز برای هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این برنامه‌ها به مدت یک هفته و از فردا آغاز می‌شود و در کنار این برنامه‌ها، پویش‌های سراسری مجازی نیز برگزار می‌شود.

این مسئول تصریح کرد: فردا از ساعت هشت صبح مراسم رژه با حضور یگان‌های نیروهای مسلح به میزبانی ارتش جمهوری اسلامی ایران در حصارک کرج برگزار می‌شود.

وی افزود: غبارروبی و گلباران مزار شهدا در 158 گلزار استان و گردهمایی 400 نفر از خادمان شهدا با عنوان برنامه«قرار بی‌قرارها» در گلزار شهدای امامزاده طاهر(ع) از دیگر برنامه‌های اجرایی است.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) البرز تصریح کرد: برگزاری مراسم پیاده‌روی خانوادگی و سخنرانی پیش از خطبه در شهرستان‌ها توسط فرماندهان نواحی و تجلیل از 42 مدافع ایثارگر و اعزام 42 کاروان به باغ موزه دفاع مقدس تهران، نواختن زنگ مقاومت در مدارس، توزیع 1200 بسته لوازم‌التحریر برای دانش‌آموزان کم برخوردار، تجلیل از 42 دانش‌آموز نخبه و اعزام راویان دفاع مقدس به مدارس و مساجد و پارک‌ها، خدمت‌رسانی 420 موکب در محلات البرز، تجلیل از 42 ایثارگر اصناف و سربازان نمونه، برگزاری نشست‌های روشنگرایانه و کرسی‌های آزاداندیشی و تریبون‌های آزاد با حضور اساتید، دانش‌آموزان و فرهنگیان در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت و ادارات، توزیع 20 هزار بسته معیشتی برای خانواده‌های کم‌برخوردار، اعزام 30 گروه پزشکی به مناطق محروم، تجلیل از 42 جهادگر و روحانی جهادی و افتتاح پروژه‌های محرومیت‌زدایی از دیگر برنامه‌های اجرایی سپاه البرز در هفته دفاع مقدس است.

خورشیدی در پایان گفت: همچنین در این هفته برنامه یادیاران با حضور دو هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس در کانون شهید سبحانی برگزار می‌شود و از ورزشکاران بسیجی در یادواره شهدای ورزشکار تجلیل به عمل می‌آید.


 

انتهای پیام
captcha