برگزاری مهمانی سه کیلومتری همزمان با نیمه شعبان در ملایر
کد خبر: 4123818
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۸

برگزاری مهمانی سه کیلومتری همزمان با نیمه شعبان در ملایر

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر ضمن اعلام برنامه‌های اعیاد شعبان در این شهرستان گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه در ایام شعبانیه و نیمه شعبان برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین و محوری‌ترین این برنامه‌ها مهمانی سه کیلومتری در شهر ملایر است.

حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایرحجت‌الاسلام روح‌الله نجفی، مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر در گفت‌‍وگو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: نیمه شعبان فرصتی برای معرفی فلسفه وجودی انسان و بحث انتظار، ثمرات حضور ولی در جامعه اسلامی و فلسفه خدمت ولایت برکات وجود امام زمان(عج) به نسل جوان است.

وی با بیان اینکه ماه شعبان یک فرصت برای جهاد تبیین است و باید جهاد تبیین در مورد حضور حضرت داشته باشیم، گفت: بیش از ۱۲۰ برنامه در شهرستان ملایر در ایام شعبانیه و نیمه شعبان برگزار می‌شود که بزرگ‌ترین و محوری‌ترین این برنامه‌ها مهمانی سه کیلومتری در شهر ملایر است. جزئیات برنامه در اطلاعیه و خبرهای بعدی به سمع و نظر مردم ملایر خواهد رسید.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر از برپایی ایستگاه «منتظران ظهور» در بوستان چمران ملایر خبر داد و افزود: این ایستگاه با 14 غرفه از جمله غرفه حجاب و عفاف، پذیرایی، کودکان، برنامه‌های فرهنگی، خدمات‌رسانی، پاسخ به شبهات، مشاوره و... به همت ادارات فرهنگی، گروه‌های جهادی و مردمی، فعالان عرصه مهدویت در یک روز قبل از نیمه شعبان و در روز نیمه شعبان فعال خواهد شد.

وی نورافشانی در سطح شهرستان در شب نیمه شعبان، برگزاری جشن در مساجد، هیئت‌ها، تکایا و حسینیه‌ها و مولودی‌خوانی در منازل را از دیگر برنامه‌های ماه شعبان در ملایر دانست و گفت: مراسم احیای شب نیمه شعبان در مهدیه ملایر به‌صورت خانوادگی با حضور اقشار مختلف به همت فعالان مهدویت و هیئت‌امنای مسجد برنامه‌ریزی شده است.

نجفی همچنین بیان شبهات و پاسخ به سؤالات در حوزه مهدویت از سوی ائمه جماعت مساجد را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و افزود: نشست‌های مهدویت در مراکز فرهنگی و مساجد برگزار می‌شود.

وی اجرای پویش کیک‌پزی با حضور خانواده‌ها به نیت سلامتی و تولد امام زمان(عج) را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: فضاسازی سطح شهر، نصب پرچم در سر درب مغازه‌ها و منازل و وسایل نقلیه از دیگر برنامه‌ها در این ایام است.

مدیر اداره تبلیغات اسلامی ملایر راه‌اندازی کاروان ظهور در نیمه شعبان با حضور مردم و با استفاده از وسایل نقلیه با پرچم یا مهدی در سطح شهر را از دیگر برنامه‌ها برشمرد و گفت: همچنین اجرای پویش نذر قربانی به نیت سلامتی امام زمان(عج) در مساجد را با همت ائمه جماعت، گروه‌های جهادی و هیئت امنای مساجد در نیمه شعبان خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اجرای طرح 313 با عنوان شام نیمه شعبان و توزیع شام بین خانواده‌های نیازمند توسط هیئت عاشقان، پذیرایی از نمازگزاران در روز جمعه در مسجد جامع و اجرای برنامه‌های جشن و شادی قبل از برگزاری نماز جمعه، توزیع نذورات در بین خانواده‌های نیازمند توسط گروه‌های جهادی و مردم در شب نیمه شعبان و هیئت‌های مذهبی و برگزاری جشن‌های مختلف در مؤسسات قرآنی، خانه‌های قرآن شهری و روستایی، محافل قرآنی و... نیز از دیگر برنامه‌های شعبانیه در این شهرستان است.

انتهای پیام
captcha