واکنش‌ها به اقدام وزیر تندروی صهیونیست
کد خبر: 4129336
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۱

واکنش‌ها به اقدام وزیر تندروی صهیونیست

اقدام بزالل اسموتریچ، وزیر افراطی دارایی رژیم صهیونیستی در به نمایش گذاشتن یک نقشه جعلی از این رژیم که شامل بخش‌هایی از اردن و فلسطین است، واکنش برخی از کشورهای اسلامی را به همراه داشت.

به گزارش ایکنا به نقل از یورونیوز، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دیوان کیفری بین‌المللی در لاهه درخواست کرد اسموتریچ وزیر دارایی تندرو رژیم صهیونیستی را به سبب اظهارات نژادپرستانه خود علیه ملت فلسطین و اردن بازداشت کند.

اسموتریچ روز یکشنبه در پاریس پرچمی را به نمایش گذاشت که مدعی شد پرچم رژیم صهیونیستی است. طبق این پرچم جعلی که شعار سازمان تندرو اسرائیلی ارگون روی آن نقش بسته بود، اسرائیل متشکل از کل سرزمین فلسطین و اردن است.

این سازمان مسلح اسرائیلی مدعی است که کشور به اصطلاح اسرائیل متشکل از سرزمین تاریخی فلسطین و اردن است و آن را اتسل نامگذاری کرده است.

لازم به ذکر است که اسموتریچ در نشستی در پاریس نقشه‌ای ساختگی از رژیم صهیونیستی را به نمایش گذاشت که بخش‌هایی از مرزهای اردن و فلسطین اشغالی را هم شامل می‌شود.

این اقدام اسموتریچ مغایر با قوانین و عرف بین‌الملل و معاهده صلح به امضا رسیده بین اردن و رژیم صهیونیستی است. وزارت خارجه اردن نیز در بیانیه‌ای این اقدام اسموتریچ را به شدت محکوم کرد.

جنبش مقاومت اسلامی (حماس) هم در بیانیه‌ای اقدام اسموتریچ را محکوم و آن را نژادپرستانه توصیف کرد. این جنبش بر حق مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود تأکید کرد؛ «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس گفت: اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی کابینه اشغالگر در خصوص انکار موجودیت مردم فلسطین، بسیار خطرناک و بیانگر تمایل به پاکسازی قومی و آوارگی اجباری مردم فلسطین است و تکرار کشتارهای سال ۱۹۴۸ را هشدار می‌دهد.

این اقدام بحث برانگیز اسموتریچ علیه فلسطینیان در نوع خود بی‌سابقه نیست. او ماه گذشته در حساب توییتر خود خواستار نابودی روستای فلسطینی حواره در شمال کرانه باختری اشغالی شده بود .

همچنین وزارت امور خارجه عربستان اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل علیه کشور فلسطین و مردم آن را محکوم کرد.

امارات نیز ضمن محکومیت اظهارات اخیر وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، استفاده از نقشه‌ای که شامل مرزهای پادشاهی اردن و سرزمین های اشغالی فلسطین است را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه فرانسه روز سه‌شنبه نیز با صدور بیانیه‌ای سخنان تحریک‌آمیز وزیر دارایی کابینه رژیم صهیونیستی درباره نفی تاریخ فلسطینیان را غیر مسئولانه خواند.

یادآوری می‌شود؛ سازمان همکاری اسلامی با انتشار توییتی اظهارات بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی افراطی رژیم اشغالگر اسرائیل، مبنی بر محو روستای فلسطینی حواره را محکوم کرد. این سازمان در این توییت اعلام کرد که این گونه اظهارات نژادپرستانه یک فراخوان مستقیم برای ادامه خشونت و تحریک به کشتار و ارعاب است.

بزلل اسموتریچ پس از واکنش‌ها و محکومیت گسترده بین‌المللی، مجبور شد سخنان خود را پس بگیرد.

انتهای پیام
captcha