بازدید ۲۰ هزار مسافر نوروزی از مزار شهدای باغ رضوان ارومیه
کد خبر: 4133804
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۸

بازدید ۲۰ هزار مسافر نوروزی از مزار شهدای باغ رضوان ارومیه

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: در ایام نوروز ۲۰ هزار مسافر از شهرها و استان‌های دیگر از مزار شهدای باغ رضوان، یادمان شهید باکری و مقبره حجت‌الاسلام حسنی بازدید داشتند.

مزار شهدای باغ رضوان ارومیهمصطفی میلانی، معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با بیان اینکه ستاد استقبال از نوروز در این مجموعه از یک اسفند ۱۴۰۱ فعالیت خود را آغاز کرده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ ادامه داشت، اظهار کرد: در راستای تنظیف شهر طرح «شهر تکانی» با مشارکت ۹۰۰ پاکبان اجرا شد و در این طرح رنگ‌آمیزی و تعمیر دو هزار مخزن ۷۰۰ لیتری، پاک‌سازی جاده‌ها و ورودی‌های سطح‌شهر، نظافت و شست‌وشوی ۹۰۰ شارع اصلی و شارع‌های فرعی، پاک‌سازی قطعه‌های خالی و برداشت نخاله‌های ساختمانی، شست‌وشوی مستمر تمام جداول، نرده‌ها و شست‌وشوی تمام تابلوها در دستور کار قرار گرفت.

وی کاشت ۳ میلیون بوته گل در بلوارها، میادین و پارک‌های سطح شهر، نصب ۲۵۰ المان نوروزی و ۵۰ بنر خیرمقدم به مسافران و تبریک سال نو در سطح شهر، نقاشی دیوارها، نرده‌ها، میله‌های پرچم و نصب پرچم مقدس کشورمان در معابر اصلی شهر، زیباسازی ایستگاه راه آهن، نورپردازی زیرگذرها، رنگ‌آمیزی بیش از ۳۰۰ کیلومتر از جداول شهری و استقرار دو کمپ اسکان مسافران در پارک ائللرباغی و ساحلی را از دیگر اقدامات شهرداری ارومیه در ایام نوروز برشمرد.

معاون خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: در ایام نوروز دو اتوبوس گردشگری در سطح شهر راه‌اندازی شده بود که  مسافران به وسیله آن از جاذبه‌های تاریخی سطح شهر از جمله مسجد جامع، مدرسه هدایت، کلیسای حضرت مریم، برج سه‌گنبد، موزه‌ باستان‌شناسی و مردم‌شناسی ارومیه بازدید می‌کردند.

وی گفت: در ایام نوروز ۲۰ هزار مسافر از شهرها و استان‌های دیگر از مزار شهدای باغ رضوان، یادمان شهید باکری و مقبره حجت‌الاسلام حسنی بازدید داشتند.

 

انتهای پیام
captcha