پرواز «هدهد سفید» نهاد کتابخانه‌ها در «باغ آیات» نمایشگاه قرآن
کد خبر: 4134026
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۳

پرواز «هدهد سفید» نهاد کتابخانه‌ها در «باغ آیات» نمایشگاه قرآن

نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه قرآن امسال دو بخش فعال «هدهد سفید» و «باغ آیات» را دارد

هوشیار لاریجانی، معاون اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران در حاشیه برگزاری سی‌امین نمایشگاه قرآن در گفت‌وگو با ایکنا بیان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور امسال نیز در نمایشگاه بین‌المللی قرآن غرفه دارد. امسال ما در این نمایشگاه با یک هدف ویژه حضور داریم آن هم معرفی دوازدهمین جشنواره رضوی است.

وی افزود: غرفه نهاد کتابخانه‌ها در قالب دو بخش مستقل است. ابتدا قسمتی که در آن کارهای عمومی از جمله معرفی و ثبت‌نام کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود. همچنین به صورت نمادین بخشی برای کودکان با عنوان کتابخانه «هدهد سفید» داریم. در این قسمت علاوه بر معرفی کارها و آثار برای کودکان جشنواره رضوی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

لاریجانی ادامه داد: همچنین در بخش «هدهد سفید» پویش‌های مربوط به جشنواره رضوی تصویربرداری شده و در سایت مربوطه بارگذاری می‌شود. در راهروی بخش «باغ آیات» نیز نهاد کتابخانه‌ها غرفه‌ای دیگر دارد که در آن ضمن معرفی فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌ها و ثبت‌نام رایگان از علاقه‌مندان، جشنواره رضوی معرفی می‌شود.

وی اعلام کرد: نمایشگاه این دوره، پنجمین تجربه حضور نهاد کتابخانه‌ها در نمایشگاه بین‌المللی قرآن است. درباره نمایشگاه قرآن باید اضافه کنم که پر‌مخاطب ترین دوره این نمایشگاه را امسال شاهد هستیم. این موضوع به روشنی در قسمت نهاد کتابخانه‌ها احساس شد نکته جالب‌تر اینکه، استقبال کودکان بسیار بیشتر از بزرگسالان بود! تجربیاتی که از دوره‌های قبل به دست آوردیم کمک کرد تا بتوانیم جذب مخاطب بیشتری کنیم. 

معاون نهاد کتابخانه‌های استان تهران در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌ها بخشی آگاه‌محور است، بیان کرد: اندیشمند بودن فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌ها این امکان را می‌دهد تا بتوانیم با سازمان‌ها و نهادهای دیگر نیز همکاری داشته باشیم. این همکاری‌ها باعث خواهد شد مشکلاتی که در عرضه کتابخوانی وجود دارد به پایین‌ترین حد خود برسد.

انتهای پیام
captcha