مستند تصویری از حضور گروه العباد در روسیه + فیلم
کد خبر: 4138041
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰

مستند تصویری از حضور گروه العباد در روسیه + فیلم

اعضای گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی العباد خوزستان که سال گذشته برای یک سفر تبلیغی و ترویجی به کشور روسیه اعزام شده بودند، مستند تصویری کوتاهی از این سفر تولید کرد‌ه‌اند.

تولید اولین مستند از گروه‌های قرآنی اعزامی به خارج از کشور + فیلم

به گزارش ایکنا، اعضای گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی العباد خوزستان رمضان سال قبل برای اجرای برنامه‌های تبلیغی و ترویجی عازم کشور روسیه شدند تا در اماکن مختلف این کشور به اجرای برنامه بپردازند.

یکی از مهم‌ترین اجراهای این گروه، اجرا در مساجد اهل سنت روسیه و نیز حضور در مراسم روز جهانی قدس بود. اجرا در مسجد جامع مسکو و اجرا در مسجد خاتم‌الانبیاء(ص) از دیگر برنامه‌های گروه هم‌خوانی العباد در ایام حضور در آن کشور بود. اعزام‌هایی که به نظر می‌رسد اگر با سازوکار بهتری از حیث رسانه‌ای همراه باشد، می‌تواند اثرگذاری بهتری به دنبال داشته باشد.

اعضای این گروه پس از بازگشت به ایران اقدام به ساخت مستندی از تصاویر و فیلم‌های ضبط شده در آن سفر کردند. مستند کوتاهی که اخیراً از شبکه قرآن و معارف سیما نیز پخش شد. برای اطلاع از چند و چون تولید این مستند با یکی از اعضای این گروه گفت‌وگویی صورت گرفته است.

مرتضی طرفی، از اعضای گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی العباد خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، در مورد تولید این مستند، گفت: برای اولین بار زمانی که دوستان سازمان فرهنگ و ارتباطات و شورای عالی قرآن با ما در ارتباط بودند به این فکر افتادم تا از این سفر یک مستند تولید کنم. لذا این کار کاملاً خودجوش و برای به تصویر کشیدن استقبالی که از گروه‌های اعزامی کشورمان در کشورهای دیگر می‌شود، بوده است.

وی به سابقه خود از حضور در پیاده‌روی اربعین و تولید مستندهایی از این سفر و پخش از شبکه‌های مختلف رسانه ملی، اشاره و اظهار کرد: احساس کردم در مورد حضور در روسیه هم می‌شود چنین مستندی را ساخت. اعزام یک گروه قرآنی به کشوری دیگر اتفاقات جذابی به همراه دارد و تولید مستندی در مورد این سفر هم جذاب خواهد بود.

طرفی تصریح کرد: با توجه به اینکه تعداد اعضای گروه محدود بود سختی‌های برای ضبط تصاویر و اجراها وجود داشت، اما به هر ترتیب مستند کوتاهی از این تصویر تهیه شد، به گفته دوستان برای اولین بار بوده است که یک گروه اعزامی قرآنی دست به تولید مستند از سفر خود می‌زند.

این عضو گروه مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی العباد بیان کرد: طی روزهای اخیر و با همکاری شورای عالی قرآن این مستند به سرانجام رسید و در اواخر ماه مبارک رمضان از شبکه قرآن و معارف سیما پخش شد که بازتاب خوبی هم به همراه داشت.

وی افزود: ما سعی کردیم در این حوزه پیشگام شویم تا بقیه گروه‌ها هم ترغیب شوند تا زحمات گروه‌های اعزامی و تلاش‌های آنها برای تبلیغ قرآن و استقبالی که از آنها به عمل می‌آید، به تصویر کشیده شود.

طرفی در پایان بر اعزام بیشتر گروه‌های تبلیغی و ترویجی به کشورهای خارجی اشاره و اظهار کرد: گروهی که وارد این فاز می‌شود باید حمایت و تشویق شود و کمترین تشویق می‌تواند اعزام‌ بیشتر چنین گروه‌هایی باشد.

انتهای پیام
captcha