ثبت‌نام بیش از 850 البرزی در مسابقات قرآن و عترت بسیج
کد خبر: 4146079
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲

ثبت‌نام بیش از 850 البرزی در مسابقات قرآن و عترت بسیج

مسئول دارالقرآن سپاه البرز با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: تاکنون بیش از 850 نفر از استان در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

علی گلدوست مسئول دارالقرآن سپاه البرز

علی گلدوست، مسئول دارالقرآن سپاه البرز در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، با اشاره به برگزاری سی‌امین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج گفت: سطح این دوره از مسابقات و رشته‌ها به گونه‌ای در نظر گرفته شده که علاوه بر بسیجیان، آحاد مردم هم بتوانند در این مسابقات شرکت کنند و لذا این مسابقات مختص بسیجیان نیست.

وی انس عمومی جامعه و آحاد بسیجیان با قرآن کریم را از اهداف اصلی این مسابقات برشمرد و افزود: رونق آموزش‌های قرآنی از طریق برقراری کلاس‌های قرآنی در سطح نواحی و پایگاه‌ها، ایجاد شور و نشاط و رقابت قرآنی بین بسیجیان و همچنین شناسایی و پرورش استعدادهای قرآنی در بین بسیجیان و آحاد مردم از دیگر اهداف مسابقات است.

این مسئول با اشاره به برگزاری مسابقات قرآن و عترت بسیج در سه بخش فردی، خانوادگی و گروهی اضافه کرد: بخش فردی شامل رشته‌های آوایی با تنوع رشته‌ای از رده سنی زیر هفت سال آغاز می‌شود و تا بزرگسال ادامه دارد. 

گلدوست تصریح کرد: یکی از این رشته‌ها حفظ و مفاهیم سوره مبارکه ملک ویژه رده سنی بالای ۱۶ سال است که افراد می‌توانند با حفظ این سوره تا مرحله کشوری راه یابند.

وی رشته‌های مهارتی، معارفی، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و دعاهای مأثور را از دیگر رشته‌های بخش فردی عنوان کرد و گفت: علاقه‌مندان به شرکت در این مسابقات می‌توانند به سایت دارالقرآن بسیج به آدرس www.quranbsj.ir مراجعه و اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند یا برای اطلاعات بیشتر عدد ۱ را به سامانه پیامکی ۶۶۰۰۰۵ ارسال کنند. همچنین افراد می‌توانند با مراجعه به سایت دارالقرآن بسیج، واحد قرآنی خود را ثبت کنند و از مزایای دارالقرآن بسیج بهره‌مند شوند.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز با اشاره به اینکه ثبت‌نام تا ۲۰ تیرماه جاری ادامه دارد، افزود: مرحله بین مساجد و پایگاه‌ها از ۲۰ تیر تا ۲۰ مردادماه برگزار و برترین‌ها به مرحله شهرستانی که از ۲۰ مرداد تا ۲۵ شهریورماه سال جاری برگزار می‌شود، راه می‌یابند. 

وی بیان کرد: مرحله استانی نیز از ۲۵ شهریور تا ۱۵ مهرماه سال جاری برگزار و برگزیدگان به مرحله نیمه نهایی کشوری راه خواهند یافت. برترین‌های این مرحله نیز به مرحله نهایی که اولین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جبهه مقاومت جهان اسلام است، راه یافته و در این مسابقات که از ۲۰ آبان تا دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود، به رقابت خواهند پرداخت.

مسئول دارالقرآن سپاه البرز از همه مردم استان برای شرکت در این دوره از مسابقات دعوت کرد و گفت: برای بهره‌وری کامل از این رویداد، تلفیقی از آموزش و رقابت در این طرح در نظر گرفته شده و امید است به‌ فضل خدای متعال شاهد مشارکت حداکثری بسیجیان در این مسابقات باشیم.

انتهای پیام
captcha