ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار یزدی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»
کد خبر: 4150318
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹

ثبت‌نام بیش از ۱۳ هزار یزدی در جشنواره «کتابخوانی رضوی»

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد از ثبت‌نام ۱۳ هزار و ۸۰۰ نفر در دوازدهمین جشنواره «کتابخوانی رضوی» در سطح استان خبر داد.

ایمان مطهری‌نیا، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزدایمان مطهری‌نیا، کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به تمدید مهلت ثبت‌نام دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی تا اول مهرماه، گفت: تاکنون 13 هزار و 800 نفر در این جشنواره ثبت‌نام کردند.

وی «امام رضا(ع)» و «امام حسن عسکری(ع)» را از عناوین موضوعی این جشنواره بیان کرد و افزود: در چهار سال گذشته، منابع مرتبط با سیره یکی از معصومان(ع) با عنوان بخش ویژه به کتاب‌های جشنواره افزوده شده که در دوازدهمین دوره بخش ویژه به امام حسن عسکری(ع) اختصاص یافته است.

مطهری‌نیا ادامه داد: این جشنواره در بخش‌های فردی، گروهی و خانوادگی به دو شیوه مکتوب و الکترونیک برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان در دو نوع قالب کتابخوانی و هنری در رشته‌های مختلف به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: دوازدهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در گروه‌های سنی خردسال (زیر 7 سال)، کودک (8 الی 12 سال)، نوجوان (13 الی 17 سال) و جوان و بزرگسال (18 سال به بالا) برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند تا مهلت یادشده، برای شرکت در جشنواره و ارسال آثار به آدرس razavi.samakpl.ir مراجعه کنند.

کارشناس فرهنگی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان یزد با اشاره به شرکت زندانیان در این جشنواره نیز گفت: همچنین در این جشنواره حضور زندانیان را خواهیم داشت که در این زمینه چهار هزار پاسخنامه در بین زندانیان استان توزیع شده است.

یادآور می‌شود جشنواره کتابخوانی رضوی عرصه رقابت در ترویج فرهنگ و تبیین سیره و منش رضوی، در پیوند با یار مهربان بشر، کتاب است و اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف ائمه معصومان و آموزه‌های آن به ویژه فرهنگ منوّر رضوی، گسترش فعالیت‌های کتابخوانی و مطالعه کتاب‌های مرتبط با سیره پاک ائمه معصومان به ویژه امام رضا(ع)، شناسایی و معرفی کتاب‌های فاخر مرتبط با فرهنگ و سیره اهل بیت از طریق انتشار گسترده این آثار و تولید محتوای ادبی و هنری کتاب محور ناظر به فرهنگ معصومان در فضای فرهنگی جامعه از جمله اهداف این جشنواره اعلام شده است.

اعظم السادات میرجلیلی، خبرنگار ایکنا

انتهای پیام
captcha