هیئت‌های مذهبی کانون مقابله با منکرات در جامعه باشند
کد خبر: 4153971
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۳
مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل:

هیئت‌های مذهبی کانون مقابله با منکرات در جامعه باشند

حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده گفت: دستجات و هیئت‌های عزاداری با پرهیز از بی‌تفاوتی در مقابل منکرات جامعه باید کانون امر به معروف و نهی از منکر باشند.

نشست جامعه حسینی اردبیلبه گزارش ایکنا، به نقل از اداره تبلیغات اسلامی اردبیل، حجت‌الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان  در نشست هم‌اندیشی مسئولان هیئت‌های مذهبی اردبیل با موضوع «جهاد، ایمان و امید در سایه‌سار نهضت حسینی(ع)» که روز گذشته، ۱۸ تیرماه، در مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد، گفت: در ایام عید غدیر و آغاز ولایت حضرت علی(ع) به‌عنوان یک انتخاب عقلانی در تاریخ اسلام، بر این امر باید توجه داشته باشیم که خصایص حضرت علی(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردیبل در جمع رؤسا و ریش‌سفیدان محله سرچشمه اردبیل به خصایص بارز حضرت علی(ع) اشاره کرد و افزود: منتخب خداوند بودن، عصمت، علم بی‌پایان و صاحب قدرت مطلقه الهی از ویژگی‌های مولای متقیان حضرت علی(ع) است که افتخار عالم اسلام و ملجأ تمام عاشقان ولایت است.

وی در ادامه به مراسم فاخر عزاداری مردم حسینی دارالارشاد اردبیل در ماه محرم اشاره کرد و گفت: اردبیل به‌عنوان مهد تشیع و خاستگاه عزاداری حضرت سیدالشهداء(ع) است و باید در ماه محرم برنامه‌های عزاداری بدون آسیب و با توجه به محتوای فاخر و اثرگذار در مساجد و هیئت‌های مذهبی در مناطق مختلف استان برگزار شود.

جعفرزاده در توصیه به رؤسای محلات و دستجات عزاداری، تصریح کرد: توجه به زمان و نظم در عزاداری دیرینه در بازار تاریخی اردبیل از نقاط مثبت دستجات عزاداری محلات شش‌گانه اردبیل در ماه محرم است که باید این نظم هم‌چنان حفظ و تقویت شود.

وی عظمت و نظم دسته عزاداری را در حضور ریش‌سفیدان و در کنار آنان نسل جوان برشمرد و افزود: یکی از نقایص و آسیب مهم در هیئت‌های عزاداری، انحصار فعالیت‌ها به ماه محرم است که باید با برنامه‌ریزی مستمر این فعالیت‌ها در ایام دیگر سال نیز در قالب‌های مختلف اجرا شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی اردبیل اظهار کرد: مسئولان هیئت‌های مذهبی و رؤسای محلات باید آموزه‌های قیام اباعبدالله الحسین(ع) را به نسل جوان منتقل کنند تا عزاداری محتوامحور همراه با تبیین برگزار شود.

وی دعوت از افراد شاخص محلات برای ارائه برنامه‌های فرهنگی را راهکار مهم در اعتلای فعالیت‌های فرهنگی و محتوابخشی به مراسم مطرح کرد و گفت: مسئولان هیئت‌های مذهبی باید در ارتباط‌گیری با افراد مختلف در محلات اعم از اساتید دانشگاه، علما و صاحب‌نظران برای ارائه ایده‌ها و طرح‌های فرهنگی در توسعه فعالیت‌ها فعالانه عمل کنند.

هیئت‌های مذهبی

انتهای پیام
captcha