غرب نیازمند تأسیس کلینیک‌های هویت‌شناسی است
کد خبر: 4157901
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۸
دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع):

غرب نیازمند تأسیس کلینیک‌های هویت‌شناسی است

آیت‌الله رضا رمضانی با اشاره به ضرورت تأسیس کلینیک‌های هویت‌شناسی در غرب گفت: غرب در حوزه آزادی برهنگی، غیر از ولنگاری و اباهه‌گری، هیچ دستاوردی نداشته و آزادی در غرب، دروغ محض است.

آیت الله رضا رمضانی دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت

به گزارش ایکنا از گیلان، آیت‌الله رضا رمضانی، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری شامگاه دوم مردادماه در مراسم سوگواری شب هفتم ماه محرم که در مهدیه رشت برگزار شد، با اشاره به اینکه دین در نگاه امام حسین(ع)، نجات‌بخش است، اظهار کرد: دین راه و مقصد را به انسان نشان می‌دهد و هر چه فاصله با آموزه‌های دینی بیشتر شود، برای ما و جامعه بحران و مشکل ایجاد می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به دین یک نگاه حداقلی داشته باشیم، افزود: دین علاوه‌ بر احکام نماز و واجبات، در خصوص ارتباط با خود، ارتباط با انسان‌ها، ارتباط در عرصه بین‌الملل و نوع برخورد با طبیعت، برنامه دارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه امام حسین(ع) وقتی دین را در خطر دیدند، همه چیز خود را فدا کرد، گفت: دین به همه نیازهای انسان پاسخ می‌دهد و برای کمال انسان و جامعه نافع بوده، انسان‌ساز است و به انسان عزت و مسئولیت اجتماعی می‌دهد، عده‌ای مانند یزید و معاویه به نام دین، استعمار و سلطه‌گری کرده و بدترین فساد و ضرر را به جامعه وارد کردند.

وی با اشاره به اینکه نباید نسبت به دین، محاسبه مادی داشته باشیم بلکه باید به شکل معنوی به دین نگاه کنیم، گفت: در مجالس عزاداری، باید از امام حسین(ع) درس دینداری بیاموزیم. دینداری امام حسین(ع) بر اساس مقدس بودن هدف، مقدس بودن وسیله، مقدس بودن راه و شریعت محوری است زیرا اباعبدالله الحسین(ع) به دنبال احیای امر مقدس در جامعه بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه دشمن به‌دنبال فاصله‌گرفتن دین و شریعت است و واجبات دینی را به شکل‌های مختلف مورد تمسخر قرار می‌دهد، خطاب به جوانان تصریح کرد: دشمن امروزه دین را نشانه گرفته، کسی که می‌گوید هزینه حج را در جای دیگر خرج کنید، بهره‌ای از فقه و دین ندارد و معرفت و الفبای دین را نمی‌شناسد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با بیان اینکه غرب می‌خواهد برهنگی را در جامعه دینی ترویج کند، افزود: غرب در حوزه آزادی برهنگی، غیر از ولنگاری و اباهه‌گری، هیچ دستاوردی نداشته و آزادی در غرب، دروغ محض است، در بسیاری از کشورهای غربی هر کسی درباره هولوکاست حرفی بزند، به زندان محکوم می‌شود.

وی با بیان اینکه کسی که هنجارشکنی کرده و برهنگی را ترویج می‌کند، بحران معنویت، عقیده و فکر دارد، تصریح کرد: امروزه غرب با استرس، اضطراب، خودباختگی، خود فریفتگی و بی‌هویتی مواجه است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری به ضرورت تأسیس کلینیک‌های هویت‌شناسی در غرب اشاره و بیان کرد: جوانان غربی باید در این کلینیک‌ها، هویت خود را کسب کنند.

آیت‌الله رمضانی با بیان اینکه انسان تربیت‌شده قرآن و مکتب اهل بیت(ع)، فردی محترم است، گفت: دینداری، وسیله، راه و انگیزه امام حسین(ع)، مقدس بوده است. امام حسین(ع) به شیعیان درس تبری و تولی‌شناسی داده است، اگر کسی دشمن دین باشد با آن دشمن و اگر کسی دوست دین باشد باید با آن دوست بود.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: دین انسان را عزیز، بالنده، عاشق، دلداده، هدفمند، عاقل، عابد، زاهد، شجاع، وفادار و ولایتمدار می‌کند؛ گریه‌کردن بر حسین(ع) باید فکر، اندیشه و جامعه ما را اصلاح کند.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به اینکه زنان ایرانی همیشه عفیف، پاکدامن، دلیر، شجاع و غیرتمند هستند، افزود: ما نمی‌خواهیم در جامعه برهنگی رواج پیدا کند و بی‌غیرتی در فرهنگ ایرانی وجود ندارد. پاک‎ترین خون‌ها برای این انقلاب ریخته شده، نقشه دشمن این است که می‌خواهد ابتذال و ولنگاری در جامعه ترویج شود.

وی در پایان یکی از خصوصیات نهضت حسینی را نهایت و اوج مظلومیت دانست و گفت: شهادت طفل شش ماهه، تازاندن اسب بر بدن‌ها، آتش‌زدن خیمه‌ها، اسارت زنان و کودکان و دریغ کردن از یک جرعه آب، نمونه‌ای از مظلومیت امام حسین(ع)، بستگان و یارانش در حادثه کربلا است.

انتهای پیام
captcha