تشکل‌های مردم‌نهاد برای افزایش مشارکت اجتماعی تلاش کنند
کد خبر: 4163665
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸
معاون استاندار لرستان:

تشکل‌های مردم‌نهاد برای افزایش مشارکت اجتماعی تلاش کنند

احسان یاوری با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند، گفت: این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات، انتخاب اصلح و مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌کننده باشند.

احسان یاوری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی استانداری لرستان، احسان یاوری، سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان، 28 مردادماه در جلسه هم‌اندیشی با مسئولان تشکل‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد لرستان، شرط تحقق مردم‌سالاری دینی را حضور فعالانه همه اقشار مردم در عرصه‌های اجتماعی و به‌ویژه در حاکمیت و حکمرانی دانست و گفت: بخش بسیار مهم تحقق مردم‌سالاری حضور مردم در حل مسائل است.

وی افزود: در نظام مردم‌پایه، هم باید مدیران از میان مردم انتخاب شوند و هم مسائل، مشکلات و چالش‌ها با حضور مردم حل شوند و برای تحقق این مقوله سازمان‌ها و تشکل‌های مردمی، مهمترین رکن هستند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان اضافه کرد: اگر بخواهیم نظامی پیشرو، مقتدر و در مسیر پیشرفت داشته باشیم باید به مردم و به‌ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد توجه کنیم و نقش این تشکل‌ها را در حاکمیت و حکمرانی در حل مسائل اجتماعی پررنگ کنیم.

وی به ظرفیت عظیم لرستان در حوزه مشارکت‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: موارد متعددی از مشارکت‌های اجتماعی در حل مسائل اجتماعی در تاریخ و فرهنگ بومی لرستان و زاگرس‌نشینان وجود دارد و می‌تواند که یک فرصت فوق‌العاده برای ساماندهی و استفاده از ظرفیت گرو‌های مردمی و سازمان‌های مردم‌نهاد برای حل مسائل و مشکلات مردم و جامعه باشد.

یاوری با اشاره به اینکه امنیت پایدار از میان مردم رشد می‌کند و هرچه سرمایه اجتماعی بالاتر برود به تبع آن امنیت اجتماعی بالاتر می‌رود، افزود: تشکل‌های مردم‌نهاد پشتیبان و مقوم امنیت هستند و می‌توانند از بحران‌های اجتماعی جلوگیری کنند.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی، اجتماعی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد برای آموزش و تربیت، محرومیت‌زدایی، بحران‌های اجتماعی، جوانی جمعیت، استقرار و قوام خانواده به‌صورت جدی ورود پیدا کنند و برنامه ارائه دهند، افزود: با حضور و مشارکت سازمان‌های مردم‌نهاد مسائل و معضلات اجتماعی استان قابل حل است.

وی با اشاره به اینکه تشکل‌های مردم‌نهاد حزب سیاسی نیستند، اظهار کرد: این تشکل‌ها می‌توانند در تبیین ضرورت انتخابات، انتخاب اصلح، مطالبه‌گری از نمایندگان برای دغدغه‌های اجتماعی نقش‌آفرینی داشته باشند و برای افزایش مشارکت اجتماعی و ایجاد مجلسی قوی کمک‌کننده باشند.

انتهای پیام
captcha