همایش روز جهانی مسجد در کرمان برگزار شد
کد خبر: 4163924
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۸

همایش روز جهانی مسجد در کرمان برگزار شد

به‌مناسبت روز جهانی مسجد و همزمان با سراسر کشور، همایش تکریم روز جهانی مسجد با حضور جمعی از مسئولان و فعالان مسجد در حسینیه ثارالله کرمان برگزار شد.

حجت‌الله پاداش فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) کرمانحجت‌الله پاداش، فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) کرمان در این مراسم با اشاره به نقش مساجد به‌عنوان یک محور در ماندگاری نظام و عملیاتی کردن فرمایشات امامین انقلاب، گفت: این همایش برای هماهنگی بیشتر در فعالیت‌های مساجد برگزار شد و برنامه‌ریزی برای برگزاری همایشی گسترده‌تر در استان کرمان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه برنامه گسترده‌تری در حوزه مسجدمحوری در پایان شهریور‌ماه امسال با حضور همه متولیان مسجد و با همکاری بسیج محلات سپاه ثارالله استان کرمان برگزار می‌شود، اظهار کرد: همه فعالیت‌های مساجد باید هماهنگ باشد تا خروجی این فعالیت‌ها در جامعه نمود پیدا کند.

پاداش در ادامه به شاخص‌های مساجد الگو پرداخت و بیان کرد: باز بودن درب مساجد به‌صورت شبانه‌روزی، برپایی ۳ وعده نماز جماعت، حضور پررنگ جوانان و نوجوانان در مساجد و... از جمله این شاخص‌ها است و در مساجد باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا موضوعات اصلی نظام پیگیری شوند.

وی با تأکید بر سپردن کارهای مساجد به مردم و پاسخ‌گویی به نیازهای اهالی مسجد برای رسیدن به مسجدی در تراز انقلاب اسلامی، تصریح کرد: به‌دنبال این هستیم تا وحدت عینی و عملی را بین اعضای مسجد، مردم، پایگاه‌های بسیج، کانون‌های فرهنگی هنری و مراکز نیکوکاری مساجد ایجاد کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت حضرت رسول(ص) کرمان در پایان گفت: هماهنگی ظرفیت‌های مسجد برای حل مشکلات اقشار ضعیف با محوریت مسجد، گسترش کمک‌های مؤمنانه، برپایی میز خدمت در مساجد، حضور مسئولان قضایی در مساجد و برگزاری بهتر جلسات هیئت اندیشه‌ورز از موضوعات مهمی است که در مساجد کرمان دنبال می‌کنیم.

انتهای پیام
captcha