بیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت روز جهانی مسجد
کد خبر: 4164038
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۶

بیانیه رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت روز جهانی مسجد

رئیس مرکز امور مساجد استان‌های خراسان به مناسبت روز جهانی مسجد بیانیه‌ای صادر کرد.

روز جهانی مسجدبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی مهدوی ارفع، رئیس مرکز امور مساجد استان‌های خراسان، بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی مسجد  صادر کرد که متن این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

مسجد پایگاه است، نه فقط پایگاه برای فلان مسئله اجتماعی بلکه مسجد می‌تواند پایگاه همه کارهای نیک باشد. پایگاه خودسازی، انسان‌سازی، تعمیر دل و تعمیر دنیا و مقابله با دشمن و زمینه‌سازی برای ایجاد تمدن اسلامی و بصیرت‌افزایی افراد.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای مدظله‌العالی 1395/05/31

مسجد، این خانه پرنور و باصفای الهی و دریچه وصال عبد و معبود، محل نزول رحمات و برکات الهی است تا اشرف مخلوقات را به کمال بندگی و رستگاری برساند و این پایگاه معنویت و آبادانی دین و دنیا، اولین نهاد اسلام و مرکز حکومت رسول‌الله(ص) بود تا در تمامی جنبه‌های حیات دنیوی و اخروی بشر، رشد و تکامل انسان را در پرتو تعالیم عالیه اسلام ناب محمدی(ص) به ارمغان آورد.

در عصر تجدید حیات اسلام، یعنی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی نیز احیای کارکردهای اصیل مساجد تحت رهنمودهای امامین انقلاب، این خانه‌های خدا را به سنگر مقاومت و مقابله علیه شیاطین و مستکبران تبدیل نمود و علاوه بر کارکرد معنوی اصیل خود، آحاد جامعه اسلامی را در جنبه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و... یاری نمود.

سی‌ام مردادماه، روز جهانی مسجد، یادآور اقدام شیطانی صهیونست‌ها در به آتش کشیدن قبله اول مسلمین یعنی مسجد‌الاقصی است که این ایام، مقارن با روزهایی شده که مترسک‌های خبیث صهیونیسم جهانی، مرتکب جنایتی دیگر شده و به هتک حرمت مقدس‌ترین کتاب آسمانی قرآن کریم دست یازیده‌اند.

این اقدامات، تروریسم کور بر علیه مقدسات بشریت و آخرین تکاپوهای ملحدین و مستکبرین عالم و دشمنان حق بوده و در حقیقت نشانه‌ای آشکار از افول و سقوط دشمنان اسلام و تعالی و تلألو اسلام عزیز بر فراز قله‌های پیشرفت و سعادت است.

ما همسنگرهای مسجدی استان‌های خراسان، با تأسی به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) که روز مسجد را اساسا یک روز انقلابی دانستند، ضمن گرامی‌داشت این یوم‌الله و نقطه عطف دفاع از ارزش‌های اسلامی و مبارزه با دشمنان اسلام و انسان، استکبار جهانی و صهیونیسم خبیث، هرگونه هتک حرمت مقدسات عظیم‌القدر اسلامی را شدیداً و قویاً محکوم نموده و اعلام می‌داریم که تا پای جان بر حفظ تعالیم ارجمند اسلام عزیز و ارزش‌های اصیل انقلاب، خصوصاً ولایت مطلقۀ فقیه پایمرد و وفاداریم.

به روان پاک امام عظیم‌الشأن انقلابمان و فرزندان شهیدش، آن پرورش‌یافتگان مساجدالله، درود فرستاده و طول عمر و عافیت و موفقیت رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای(مدظله‌العالی) و همه خادمین اسلام و انقلاب را از درگاه ایزد منان مسألت می‌نماییم.

إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّهَ کَثِیرًا وَانْتَصَرُوا مِنْ بَعْدِ مَا ظُلِمُوا؛ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ
مرکز رسیدگی به امور مساجد استان‌های خراسان
روز مسجد سال 1402 هجری شمسی

انتهای پیام
captcha