مشکلات قضایی میبدی‌ها مورد بررسی قرار گرفت
کد خبر: 4168151
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۶

مشکلات قضایی میبدی‌ها مورد بررسی قرار گرفت

رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه ملاقات‌های مردمی حوزه‌های قضایی استان به همراه هشت نفر از معاونان قضایی دادگستری و معاونان دادستان مرکز استان با 220 نفر از مردم شهرستان میبد ملاقات کرد.

دیدار مسئولان قضایی استان یزد با مردم میبدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد در ادامه ملاقات‌های مردمی حوزه‌های قضایی استان به همراه هشت نفر از معاونان قضایی دادگستری و معاونان دادستان مرکز استان، 19 شهریورماه ضمن حضور در امامزاده سید صدرالدین قنبر، با 220 نفر از مردم شهرستان میبد ملاقات کرد. 

دهشیری در این برنامه با بررسی اظهارات، لوایح و مطالعه گزارش برخی از پرونده‌های قضایی از جمله پرونده‌های کثیرالشاکی .... دستورات و ارشادات لازم با هدف حل مشکلات اعلامی در خصوص دقت و سرعت در رسیدگی و با هدف حل مشکلات مراجعان را صادر کرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد در حاشیه این برنامه گفت: بیشتر موارد طرح شده، ناشی از عدم آگاهی از مباحث قانونی بود و برخی نیز به واسطه کم اطلاعی از شیوه‌های دادرسی نتوانستند از حق خویش دفاع کنند.

دهشیری تأکید کرد: باید آموزش‌های عمومی حقوقی با شیوه‌های مستقیم و غیرمستقیم در دستور کار قرار گیرد تا ابتدا مردم تا آنجا که امکان دارد درگیر مسیرهای دادرسی نشوند و چنانچه مسیر حق خواهی به دادرسی ختم شد، بتوانند با اطلاعات لازم و کامل از حق خویش دفاع کنند.

یادآور می‌شود درخواست مرخصی، عفو و آزادی مشروط و پابند الکترونیک برای زندانیان اهم درخواست‌های مطرح شده از سوی مراجعان در ملاقات با مسئولان قضایی دادگستری استان یزد بود.

انتهای پیام
captcha