صداوسیمای یزد در معرفی چهره‌های قرآنی نقش پررنگ‌تری داشته باشد
کد خبر: 4168824
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۷

صداوسیمای یزد در معرفی چهره‌های قرآنی نقش پررنگ‌تری داشته باشد

پیشکسوت قرآنی استان یزد گفت: انتظار می‌رود صدا و سیمای یزد نقش پررنگ‌تری در معرفی ظرفیت‌های قرآنی استان بویژه چهره‌های برتر در این حوزه داشته باشد زیرا این معرفی می‌تواند انگیزه‌ و مشوقی برای سایر افراد باشد.

شورای هماهنگی قرآن در یزدبه گزارش ایکنا از یزد، مهدی تقوایی، پیشکسوت قرآنی استان، در دومین نشست شورای هماهنگی و گسترش فعالیت‌های قرآنی که با محوریت جلسات خانگی قرآن کریم و با حضور مهران فاطمی استاندار یزد، در دفتر امام جمعه یزد برگزار شد، گفت: استان یزد به دارالعباده شهرت دارد و در زمینه فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی ادامه داد: خیلی از فعالان قرآنی در عرصه‌های مختلف اعم از قرائت، حفظ، تفسیر و ... از بطن همین جلسات خانگی محلی رشد کرده و از جایگاه ممتازی بهره‌مند هستند. اما متأسفانه به نظر می‌رسد صدا و سیمای مرکز استان نتوانسته در این زمینه برنامه‌ای در شأن قرآن داشته باشد.

تقوایی افزود: انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکز استان برنامه‌ای در راستای معرفی ظرفیت‌های قرآنی تهیه و به معرفی چهره‌های برتر قرآنی استان بپردازد زیرا که این معرفی می‌تواند انگیزه و مشوقی برای سایر افراد در زمینه فعالیت‌های قرآنی باشد.

مشاور عالی استاندار یزد با اشاره به اجرای طرح بزرگ چهار هزار شهید چهار هزار حافظ قرآن کریم در استان بیان کرد: متأسفانه آنگونه که شایسته است، این طرح توسط صدا و سیما معرفی نشده و لذا می‌طلبد در این زمینه نقش پررنگ‌تری داشته باشد.

عالیه مهرابی، مشاور فرهنگی استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اجرای طرح جلسات خانگی قرآن در سطح استان گفت: شایسته است عوامل انگیزشی این طرح ارائه و عواملی که استمرار و دوام آن را تضمین می‌کند، مشخص شود و همچنین نقش آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند مؤثر باشد و فعالیت قرآنی دانش‌آموزان تحکیم‌بخش این جریان خواهد بود.

مهدی فرهنگ‌دوست، از یادگاران دوران دفاع مقدس و مشاور استاندار یزد نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مواردی که در بین رزمندگان وجود داشت، توجه به تلاوت قرآن کریم بود گفت: جلسات قرآن با حضور پرشور رزمندگان در دفاع مقدس برگزار می‌شد و این نشان از اهتمام این قشر به قرآن کریم دارد.

فرهنگ‌دوست اضافه کرد: در گذشته حضور مُلاها در محلات مؤثر بود و آموزش‌های قرآنی در محلات توسط این افراد ارائه می‌شد و البته خانواده‌های در این زمینه اهتمام داشتند لذا اگر این روش احیا شود، می‌توان شاهد ترویج آموزه‌های قرآنی در محلات باشیم.

زهیر حاجی حسینی، مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد نیز در این نشست مواردی را بیان کرد.   

انتهای پیام
captcha