جهاد تبیین با قوت در هفته دفاع مقدس دنبال شود
کد خبر: 4169911
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹

جهاد تبیین با قوت در هفته دفاع مقدس دنبال شود

رئیس انجمن راویان فجر فارس با تأکید بر اینکه جهاد تبیین در هفته دفاع مقدس با قوت هرچه تمام‌‌تر انجام شود، گفت: نکات مغفول مانده دوران دفاع مقدس باید توسط راویان، نخبگان اصحاب رسانه به منصه ظهور برسد و روشنگری انجام شود.

سیدرضا متولی، رئیس انجمن راویان فجر فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیدرضا متولی، رئیس انجمن راویان فجر فارس، امروز، ۲۸ شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز با اشاره به در پیش‌رو بودن هفته دفاع مقدس گفت: عملیات بزرگ جهاد تبیین در هفته دفاع مقدس با قوت هرچه تمام‌‌تر انجام شود.

وی تأکید کرد: نکات مغفول مانده دوران دفاع مقدس باید توسط راویان، نخبگان اصحاب رسانه به منصه ظهور برسد و روشنگری انجام شود.

متولی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه ایادی استکبار امید به برگرداندن رژیم سلطنت طلب را به ایران از طریق کودتا داشتند، اظهار کرد: وقتی در تابستان ۱۳۵۹ محمدرضا شاه مرد، امید استکبار به پایان رسید و به سمت حربه نظامی رفت و کشور عراق به دلیل تقسیم بندی مرز بین ایران و عراق توسط انگلیس به خصوص آبراه اروند مستعد حمله نظامی به ایران بود.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه صدام که در سایه سازمان اطلاعاتی استکبار در کشور‌های عربی خیلج فارس تحت تعلیم بود، تاکید کرد: صدام با کودتا بر مسند عراق نشست و در ذهن خود و خط مشی خود این بود که آب راه اروند به نفع عراق تغییر دهد.

رئیس انجمن راویان فجرفارس ادامه داد: در سال ۱۳۵۹ ارتش عراق بزرگ‌ترین و قوی‌ترین ارتش منطقه غرب آسیا بود و امکانات پیشرفته شرقی را در اختیار داشت و از ۲۲۵ هزار نفر نیروی زمینی و ۱۴ لشکر برخوردار بود همچنین به عنوان خطری برای رژیم اشغالگر قدس و نهال انقلاب اسلامی ایران قرار می‌گرفت.

وی تصریح کرد: از مرداد ماه ۱۳۵۹ در ۱ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز بین ایران و عراق مناقشات وجود داشت و رسما در با بمباران فرودگاه‌های ایران جنگ تحمیلی آغاز شد همچنین با برداشتی که دشمن از طریق نیرو‌های نفوذی خود داشت، ساختار نظامی کشورمان را بررسی کرد، اما قوه مردمی را لحاظ نکرده بود بنابراین برای اشغال خرمشهر به مقاومت ۳۳ روزه مردم با دست خالی روبرو شد و هیمنه صدام شکسته شد.

این روای دفاع مقدس با بیان اینکه استان فارس یکی از مدافعان حریم وطن و انقلاب اسلامی است، اضافه کرد: از شروع قائله کردستان مردمان دیار فارس به عنوان استان معین جبهه‌های جنوب، دریای عمان و کردستان در جبهه‌ها حضور داشتند و در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

متولی با تصریح اینکه جهاد سازندگی استان فارس که به نام جهاد فارس شناخته می‌شد جزو موثر‌ترین بخش‌های فنی و مهندسی نبرد در جنگ تحمیلی بود، تصریح کرد: اگر ساخت جاده وحدت در زیر آتش دشمن توسط جهاد فارس انجام نمی‌شد، شکستن حصر آبادان امکان پذیر نبود از این رو نقش جهادگران استان فارس قابل ستایش است.

رئیس انجمن راویان فجرفارس با اشاره به آمار حضور مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل، گفت: از شروع جنگ تا پایان آن از بین جمعیت ۲۰ میلیونی، ۶ درصد از مردم بیشتر در دفاع مقدس شرکت نکردند، اما از جمعیت استان فارس در دوران دفاع مقدس ۸ درصد مشارکت کردند که این موضوع نشان از تایید سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر در قله بودن استان فارس است.

وی ادامه داد: نیرو‌های مردمی و بسیج، سربازان شهید، پرسنل کادر سپاه پاسداران و پرسنل کادر ارتش به ترتیب بیشترین درصد رزمنده‌ها و شهدا دفاع مقدس استان فارس را تشکیل می‌دهند.

متولی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروز سالگرد دو شهید ترور در شیراز است که شهید حیدرعلی ملا شفیع از موسسان سپاه شهر شیراز بود که در اول خیابان آزادگان بلوار شهید مدرس شیراز توسط سازمان منافقین به شهادت رسید.

وی افزود: شهید مهدی فیروزی یکی از چریک‌های مبارز در بدو انقلاب اسلامی بود که مسئولیت اطلاعات سپاه فارس را برعهده داشت و در سال ۱۳۶۰ توسط یکی از منافقان نفوذی به شهادت رسید و کتاب زندگی نامه این شهید در حال تدوین بوده و تا پایان سال جاری منتشر خواهد شد.

انتهای پیام
captcha