کرسی علمی «قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران» در دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4177374
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۳

کرسی علمی «قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران» در دانشگاه لرستان برگزار شد + عکس

کرسی علمی، ترویجی با موضوع «قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران» در دانشگاه لرستان برگزار شد.

کرسی علمی «قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران»به گزارش ایکنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، کرسی علمی ـ ترویجی با موضوع «قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران»، دوشنبه، اول آبان‌ماه در سالن شهید میربهرسی دانشگاه لرستان برگزار شد.

علی امیری، عضو هیئت علمی گروه جغرافیا دانشگاه لرستان به عنوان ارائه دهنده در این کرسی، موضوع را از نگاه تاریخی، جغرافیای سیاسی و ژئوپولیتیکی، تشریح و تبیین کرد و در بحث وجود راه‌های استراتژیک ترانزیتی برای ایران، چالش‌های ژئوپولیتیکی اختلافات بین کشور آذربایجان و ارمنستان برای ایران را تشریح کرد.

امیر آهنگران، عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه لرستان و  محسن بیات، عضو هیئت علمی گروه علوم سیاسی دانشگاه لرستان نیز به عنوان داوران این کرسی، دیدگاه‌های خود را در رابطه با چالش‌های ژئوپولیتیکی بحران قره‌باغ، تشریح کردند؛ از جمله اینکه یکی از بهترین راهکارها، شکل‌گیری اتحاد بین کشورهای گوناگون ذی‌نفع از جمله ایران، روسیه، آذربایجان، ترکیه و ... است و اینکه ایران در قالب این اتحادها، نقش دیپلماتیک و اثرگذار خود را بیشتر و پررنگ‌تر کند.

مدیریت این کرسی را داریوش نظری، عضو هیئت علمی گروه تاریخ و باستان‌شناسی دانشگاه لرستان برعهده داشت.

در این کرسی، اعضای هیئت علمی و دانشجویان حاضر در نشست نیز نقطه نظرات خود درباره بحران قره‌باغ و چالش‌های ژئوپولیتیکی ایران بیان کردند.

برگزاری کرسی‌های علمی ـ ترویجی، باعث تقویت فرهنگ گفت‌وگوهای علمی و تخصصی در سطح دانشگاه‌ها می‌شود.

دانشگاه لرستان نیز به صورت پیوسته با موضوعات مختلف، کرسی‌های علمی ـ ترویجی برگزار کرده است که در آینده نیز تداوم دارند.

انتهای پیام
captcha