جهاددانشگاهی علم را به عمل تبدیل می‌کند
کد خبر: 4179045
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۵
شهردار خرم‎آباد:

جهاددانشگاهی علم را به عمل تبدیل می‌کند

داریوش بارانی‌بیرانوند با بیان اینکه جهاددانشگاهی این قابلیت را دارد که علم را تبدیل به عمل می‌کند و باید از این دست اقدامات نیز با همکاری این نهاد در شهرداری خر‌م‌آباد به وفور انجام شود، گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های مختلف کمک حال ما باشد، شهر ما شهر مسئله‌محوری بوده و مسئله‌محور پیش رفتن نیز به دور از علم نیست.

تفاهم نامه همکاری شهرداری خرم آباد و جهاددانشگاهیبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی لرستان، داریوش بارانی‌بیرانوند، شهردار خرم‎آباد، امروز، ۹ آبان‌ماه در جلسه‌ مبادله‌ تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک بین جهاددانشگاهی لرستان و شهرداری خرم‌آباد، گفت: باید پیوندی بین شهرداری و مراکز علمی و دانشگاهی ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه شهرها زمانی قائل به مدیریت نبودند و یک مجموعه برای نظم شهر وجود نداشت و حوزه بازآفرینی نداشتند، افزود: شرایط شهرها الان طوری است که با مدیریت‌های علمی و خیلی دقیق باید اداره شوند.

بارانی‎بیرانوند با اشاره به اینکه وظایف مدیریت شهری زیاد شده است، شهرها پیچیده هستند و تبدیل به ساختاری شدند که نمی‌شود خیلی راحت و بی‌برنامه با آن برخورد کرد، ادامه داد: مدیریت و کنترل شهرها سخت است، هم باید راهبری کنید و هم کنترل، در این دو حوزه باید خیلی هوشمندانه با موضوع برخورد کرد.

شهردار خرم‌آباد با اشاره به اینکه برای مدیریت شهری باید پیوندی بین دانش و شهر وجود داشته باشد، شهرهای موفق دنیا عمدتاً پشتوانه‌شان یک دانشگاه است، افزود: برخی‌ها می‌گویند برنامه ضعیف از بی‌برنامگی بهتر است که این یک سم مهلک برای مدیریت شهری است که اساساً این موضع رد شده است در علم شهرها می‌گویند کاری را انجام ندهی خیلی بهتر است تا اینکه با برنامه ضعیف انجام دهید.

بارانی‌بیرانوند با بیان اینکه داشتن برنامه ضعیف ممکن است شهر را ۲۰۰ تا ۳۰۰ سال در توسعه حوزه شهری عقب بیندازد، با استقبال از همکاری و انجام فعالیت‌های مشترک با جهاددانشگاهی، اظهار کرد: فعالیت‌های جهاد‌دانشگاهی را دیده‌ام و می‌پسندم و می‌توان با علم این نهاد کارهای خوبی انجام دهیم.

شهردار خرم‌آباد با بیان اینکه جهاددانشگاهی این قابلیت را دارد که علم را تبدیل به عمل می‌کند و باید از این دست اقدامات نیز با همکاری این نهاد در شهرداری خرم‎آباد به وفور انجام شود، یادآور شد: جهاددانشگاهی می‌تواند در حوزه‌های مختلف کمک حال ما باشد، شهر ما شهر مسئله‌محوری بوده و مسئله‌محور پیش رفتن نیز به دور از علم نیست.

انتهای پیام
captcha