هفتمین دوره طرح «داناب» در مدارس متوسطه یزد آغاز شد + عکس
کد خبر: 4179368
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۳

هفتمین دوره طرح «داناب» در مدارس متوسطه یزد آغاز شد + عکس

اختتامیه ششمین دوره طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب با عنوان «داناب» و افتتاحیه هفتمین دوره این طرح در مدارس متوسطه استان یزد با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد.

آغاز هفتمین دوره طرح «داناب» در مدارس متوسطه یزدبه گزارش ایکنا از یزد، همزمان با پایان ششمین دوره طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب با عنوان «داناب» و دومین دوره طرح سوادآبی، افتتاحیه هفتمین و سومین دوره این طرح‌ها در مدارس متوسطه استان یزد، 10 آبان‌ماه در مراسمی با حضور مسئولان دستگاه‌های مربوطه برگزار شد. 

محمدمهدی جوادیان‌زاده، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد در این مراسم با بیان اینکه این دو طرح با همکاری شرکت آب منطقه‌ای، اداره‌کل آموزش و پرورش استان و سازمان جهاددانشگاهی یزد انجام می‌شود، گفت: هفتمین دوره طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و سومین دوره طرح سواد آبی در سال تحصیلی جدید ویژه دانش‌آموزان استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی نجات آب ویژه دانش‌آموزان مقطع اول متوسطه و طرح سواد آبی ویژه دانش‌آموزان پایه یازدهم است، اظهار کرد: در سال تحصیلی 1402_1401 بیش از  59 هزار دانش‌آموز در 331 مدرسه از 14 منطقه استان یزد در طرح داناب و 27 هزار و 400 نفر از 189 مدرسه در طرح سوادآبی شرکت کردند.

رئیس هیئت‌ مدیره شرکت آب منطقه‌ای یزد هدف از برگزاری طرح ملی دانش‌آموزی نجات آب و سواد آبی را فرهنگ‌سازی، ارتقای دانش و آگاه‌سازی در زمینه مدیریت مصرف آب و حفظ این مایه ارزشمند در قشر آینده‌ساز کشور یعنی دانش‌آموزان دانست.

محمدکاظم رحیمی‌نژاد، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم گفت: مردم یزد در زمان‌های کمبود آب دو اقدام خلق آب و مدیریت مصرف آن را همزمان انجام می‌دادند. به دلیل اینکه یزدی‌ها این دو اقدام را به‌ خوبی انجام دادند به نمادی در حوزه بهره‌وری و تفکر عقلانی در تولید و مصرف در کشور تبدیل شدند.

وی افزود: مردم یزد به دلیل  قدردانی و تعهد از آب و حفظ منابع موجود در زمینه‌های مختلف فرهنگی هم موفق هستند. همه ما برای خلق و دست‌یابی به منابع آب پیگیری و تلاش‌های خستگی‌ناپذیر زیادی انجام دادیم و زمانی که به این امر مهم دست یافتیم باید بدانیم که چه کالای با ارزشی را در اختیار داریم.

محمدرضا دهقانی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این مراسم بیان کرد: همه دانش‌آموزان برای کسب مدارج عالی و افتخارآفرینی و خدمت به این مرز و بوم با فراگیری دانش تلاش می‌کنند. رؤیاهای دانش‌آموزان و پیشرفت آنها، پیشرفت و آبادانی کشور ایران وابسته به استفاده صحیح از منابع ارزشمند آب است.

وی اظهار کرد: همه جامعه، دانش‌آموزان مدرسه داناب هستیم و این مدرسه صیانت و حفاظت از منابع آب را به همه آموزش می‌دهد.

یادآور می‌شود، در حاشیه این مراسم از دانش‌آموزان، رابطان مدارس و مدیران برتر در حوزه‌های مختلف تقدیر شد.

انتهای پیام
captcha