بهره‌برداری از تالار مرکزی یزد با بیش از 15 سال انتظار
کد خبر: 4183966
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

بهره‌برداری از تالار مرکزی یزد با بیش از 15 سال انتظار

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد از بهره‌برداری تالار مرکزی یزد پس از انتظاری بیش از یک‌دهه و نیم خبر داد که زیرساخت عظیم فرهنگی برای مردم دارالعباده محسوب می‌شود.

احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، امروز، چهارم آذرماه در رویداد رسانه‌ای «جام امید» با اشاره به نقش رسانه‌ها در جامعه امروزی گفت: رسانه‌ها امروز در کنار بازتاب آنچه در جامعه و استان رقم می‌خورد، امیدآفرینی را در جامعه را ترویج دهند.

وی ادامه داد: رسانه‌ها در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن به نقاط امیدآفرین و اتفاقات و رویکردهایی که بن بست‌های یأس و ناامیدی را می‌شکند، و ظرفیت‌ها و رویکردهایی که در سطح کشور کم نیست، پرداخته و دستاوردها و خدمات را پررنگ‌ می‌کنند بویژه اینکه ایران اسلامی امروز در حوزه‌های مختلف در سطح دنیا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

عابدی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه فرهنگ گفت: در حوزه فرهنگی، قرآنی و هنری تلاش شده، با روش‌های مختلف اتفاقات خوبی برنامه‌ریزی و اجرا شده و پویایی و شادابی به جامعه تزریق شود. در همین راستا جشنواره‌های متعددی برگزار شد که حضور پرشور مردم و هنرمندان رقم خورد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه ترافیک جشنواره‌ها و رویدادهای مختلف فرهنگی و هنری در استان وجود دارد، جشنواره‌های بین‌المللی قصه‌گویی، تئاتر کودک و نوجوان، برگزاری رویدادهای سینمایی و ... را از جشنواره‌هایی دانست که در روزهای آتی برگزار می‌شود.

عابدی با اشاره به اینکه در حوزه شعر و ادبیات قریب به 70 رویداد شعری برگزار شده است، با اشاره به اجرای طرح بزرگ «چهار حافظ قرآن کریم به نیت چهار هزار شهید دارالعباده و دارالعباده استان» بیان کرد: این طرح شاخص قرآنی از طرح‌هایی است که با قوت و قدرت توسط مؤسسات قرآنی پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به وضعیت زیرساخت‌های فرهنگی در استان گفت: در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورده است به نحوی که بعد از انتظار بیش از یک‌دهه و نیم شاهد بهره‌برداری تالار مرکزی یزد خواهیم بود که زیرساخت عظیم فرهنگی محسوب می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، بهره‌برداری از فاز دوم مجتمع فرهنگی و هنری امام علی(ع)، مجتمع فرهنگی و هنری بافق بعد از هشت سال را از دیگر پروژه‌هایی برشمرد که به زیرساخت‌های فرهنگی استان افزوده می‌شود و گفت: امیدواریم بتوانیم به لحاظ زیرساخت‌های فرهنگی یزد به سمتی برود که از استان‌های غنی در سطح کشور باشد.

عابدی از کلنگ‌زنی مجتمع فرهنگی و هنری در شهر یزد خبر داد که به همت بخش خصوصی احداث خواهد شد و یزد با احداث این مجتمع از سالن بزرگ یکهزار نفری بهره مند خواهد شد.

انتهای پیام
captcha