قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد + عکس
کد خبر: 4185698
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷

قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان برگزار شد + عکس

قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، 12 آذرماه با دو دستور کار پیگیری مصوبات جلسات قبل قرارگاه و پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت برگزار شد.

قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی لرستان، 12 آذرماه به ریاست بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان و با حضور معاونان توسعه، بهداشت، درمان، فرهنگی و آموزشی، مدیران ستادی و کارشناسان مرتبط در سالن جلسات حوزه ریاست این دانشگاه با دو دستور کار پیگیری مصوبات جلسات قبل قرارگاه و پیگیری مصوبات جلسه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت برگزار شد.

بهرام دلفان، رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در این جلسه اظهار کرد: در راستای پیشگیری از سقط جنین لازم است که گشت‌های مشترک با هدف جمع‌آوری داروهای سقط جنین و برخورد با فروشندگان آن‌ها در دستورکار قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از بهورزان و مراقبان سلامت موفق در زمینه فرزندآوری تقدیر خواهد شد، گفت: موضوع تبیین اهمیت جوانی جمعیت و تأثیرات سقط جنین بر این امر و ارائه آموزش مباحث مرتبط به پزشکان و متخصصان زنان باید به‌صورت ویژه پیگیری شود.

طب ایرانی در نظام بهداشت ادغام می‌شود 

در ادامه نیز مریم کوشکی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای ارائه خدمات به مراجعان مرکز نفس برای انجام آزمایشات بارداری در تمام شهرستان‌های استان، یک آزمایشگاه برای این موضوع در نظر گرفته شده و خدمات لازم را ارائه می‌دهد.

وی افزود: تاکنون ۴۷ نفر به مراکز نفس در استان لرستان مراجعه کرده‌اند که ۴۱ نفر آن‌ها از سقط جنین منصرف شده و مابقی در دست پیگیری هستند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تأکید بر لزوم کاهش سقط جنین بیان کرد: یکی از مواردی که می‌تواند در کاهش آمار سقط جنین مؤثر باشد، جمع‌آوری داروهای غیرمجاز سقط و برخورد با فروشندگان آن‌هاست. طبق اعلام سازمان غذا و دارو این‌گونه داروها به‌صورت قاچاق وارد می‌شوند و به‌دلیل سود بالایی که برای فروشندگان دارند، سبب روی آوردن افراد به فروش این‌گونه داروها می‌شوند.

کوشکی از ادغام طب ایرانی و نظام بهداشت خبر داد و گفت: مطابق دستورالعمل وزارت بهداشت بنا شده است که طب ایرانی با مجموعه آموزش‌های مدون در نظام بهداشت ادغام شود که در این راستا از ابتدای سال آینده مسئله طب ایرانی به پرونده الکترونیک افراد افزوده شده و ۸۰ درصد جمعیت بالای شش سال تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: در زمینه پیشگیری از ناباروری، کلاس‌های آموزشی طب سنتی برای کارکنان تأمین اجتماعی، انتقال خون و نیروهای مسلح شش شهرستان استان برگزار شده و در شش ماهه دوم سال نیز برای کارخانجات برگزار خواهد شد.

انتهای پیام
captcha