موقوفات بلاتکلیف در یزد ساماندهی شود
کد خبر: 4199426
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۸

موقوفات بلاتکلیف در یزد ساماندهی شود

رئیس کل دادگستری استان یزد، بر اجرای نیت واقفان تأکید کرد و گفت: باید ساماندهی موقوفات استان به‌ویژه موقوفات مهم و اثرگذار به‌صورت جدی در دستور کار اوقاف استان قرار گیرد.

نشست رئیس دادگستری با مدیرکل اوقاف یزدبه گزارش ایکنا از یزد، غلامعلی دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، امروز، 23 بهمن‌ماه در دیدار با حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد، از وقف به عنوان چشمه همیشه جاری و ساری یاد کرد و گفت: باید ثمرات و برکات این مهم، برای عموم جامعه و به‌ویژه واقفان نیک‌اندیش مشهود باشد.

وی با اشاره به جایگاه خوب وقف در فرهنگ مردم استان اضافه کرد: باید مصارف موقوفات استان برای مردم و به‌ویژه واقفان تبیین شود.

دهشیری، بر اجرای نیت واقفان تأکید کرد و افزود: باید ساماندهی موقوفات استان یزد به‌ویژه موقوفات مهم و اثرگذار به صورت جدی در دستور کار اوقاف استان قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان یزد با اشاره به پیگیری خوب اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان و همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک در صدور اسناد کاداستر موقوفات استان و تقدیر از کسب رتبه نخست کشوری اوقاف استان در اخذ سند کاداستری وقف تصریح کرد: املاک فاقد سند از جمله چالش‌های این اداره‌کل در جهت حدوث اختلاف با اشخاص و تشکیل پرونده‌های حقوقی است که با سنددار شدن این مشکل مرتفع و کاهش ورودی نیز به دستگاه قضایی رقم خواهد خورد و از اموال و املاک وقف نیز بهتر نگهبانی می‌شود.

وی به قوی بودن بنیه اعتقادی مردم استان یزد در حوزه وقف اشاره کرد و گفت: برخی از وقفنامه‌ها که توسط علمای استان یزد تحریر شده، افق نگاه و برنامه و مصارف تعریف شده وقف حیرت‌انگیز است لذا نظارت قوی بر تحقق نیات واقفان مکرم باید مود توجه جدی اداره‌کل اوقاف قرار گیرد.

حجت‌الاسلام رضا صادقی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این دیدار با تقدیر از همراهی رئیس و اعضای شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان در خصوص صدور اسناد کاداستر موقوفات استان، خواستار همراهی در جهت حل مسائل مربوط به چند موقوفه بزرگ استان شد.

انتهای پیام
captcha