آغاز پخش 28 مناظره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در یزد
کد خبر: 4201436
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۶

آغاز پخش 28 مناظره داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی در یزد

مدیرکل صداوسیمای مرکز یزد با اشاره به آغاز پخش 28 مناظره داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: این مناظره‌ها از چهار حوزه انتخابیه استان تهیه و 51 نفر در این برنامه‌ها مشارکت کردند.

نشست خبری صدا و سیمای یزدبه گزارش ایکنا از یزد، احسان کریمی، مدیرکل صدا وسیمای مرکز یزد، سوم اسفندماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام شده برای معرفی داوطلبان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در استان چهار کانال تلویزیونی با شعار هویت‌محوری و عدالت‌گستری راه‌اندازی شده تا به همه داوطلبان امکان گفت‌وگو داده شود و مردم با دیدگاه این افراد آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در استان بیش از 90 درصد مناطق زیر پوشش شبکه‌های انتخابات قرار گرفتند افزود: در حوزه انتخابیه یزد، اشکذر و زارچ ۹۹.۶ درصد، در حوزه انتخابیه اردکان ۹۳.۳ درصد، در حوزه انتخابیه تفت و میبد ۸۴.۷ درصد و در حوزه انتخابیه بافق، بهاباد، ابرکوه، خاتم، مروست و مهریز نیز ۷۵.۷ درصد پوشش این شبکه‌ها وجود دارد. البته در دو شهر مروست و خاتم مشکلاتی وجود دارد که در حال رفع هستیم و بخشی از این برنامه‌ها از شبکه استانی پخش خواهد شد.

کریمی با اشاره به کارکرد این شبکه‌ها گفت: اولین کارکرد می‌توان به پخش بسته تبلیغاتی اشاره کرد که مجموع این بسته 20 دقیقه است و در پایان آن 10 نفر حامی از داوطلبان انتخابات حمایت می‌کنند. دومین کارکرد مهم این شبکه‌ها مناظرات بود که در هر حوزه هفت مناظره تولید شد. با توجه به اینکه یزد چهار حوزه انتخابیه دارد لذا 28 مناظره ضبط شد و ضبط مناظره‌ها ۱۲۶ ساعت طول کشید.

وی با اشاره به اینکه در مجموع در چهار حوزه انتخابیه استان یزد، ۵۱ داوطلب انتخابات در نشست‌های مناظره شرکت کردند، به پخش این مناظره‌ها از شبکه استانی اشاره کرد و افزود: روز شنبه پنجم اسفندماه مناظره داوطلبان حوزه تفت و میبد، روز یکشنبه ششم اسفندماه مناظره داوطلبان اردکان، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفتم و هشتم اسفندماه مناظره داوطلبان یزد و روز چهارشنبه نهم اسفندماه مناظره داوطلبان حوزه انتخابیه مهریز از شبکه تابان پخش می‌شود.

کریمی، زمان پخش این مناظره‌ها را ساعت ۱۵ اعلام کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز استان یزد تلاش می‌کند با برنامه‌های توصیفی، تبلیغی، تبیینی و تهییجی میزان مشارکت مردم در انتخابات را افزایش دهد.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان یزد با اشاه به نگاه قرارگاهی انتخاباتی با همکاری دستگاه‌ها از پخش برنامه «شاد و برقرار» در تعدادی از شهرستان‌های استان خبر داد که در روزهای تعطیل از شبکه استانی به صورت زنده پخش می‌شود.

وی پویش «ما در انتخابات شرکت می‌کنیم»، تولید و رونمایی از مستند مرحوم یحیی‌زاده، مناظرات دانشجویی و... را از دیگر برنامه‌ها در زمینه انتخابات ذکر کرد و گفت: صدا و سیمای مرکز یزد به لحاظ پوشش برنامه‌های عمرانی و فرهنگی توانسته جایگاه دوم را کسب کند. همچنین در زمینه رشد مخاطب در رتبه برتر کشور قرار گرفت و البته تندیس بهترین گرافیک شبکه به صدا و سیمای یزد رسید.

انتهای پیام
captcha