ضرورت همراهی مجمع بسیجیان لرستان با مسئولان اجرایی
کد خبر: 4206125
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
فرمانده سپاه لرستان تأکید کرد؛

ضرورت همراهی مجمع بسیجیان لرستان با مسئولان اجرایی

نعمت‌اله باقری با تأکید بر اینکه راهکارها و طرح‌های پیشنهادی مجمع بسیجیان از نوعی باشند که قابلیت اجرایی داشته باشند، گفت: مجمع بسیجیان استان لرستان و کارگروهای آن باید بتوانند نقش خود در تصمیم‌سازی را ارتقا بدهند.

نعمت اله باقری، فرمانده سپاه لرستانبه گزارش ایکنا، به نقل از روابط عمومی دانشگاه لرستان، نعمت‌اله باقری، فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) استان لرستان در اجلاس سالانه مجمع بسیجیان لرستان که ۲۷ اسفندماه به میزبانی دانشگاه لرستان برگزار شد، با بیان اینکه در استان لرستان بیش از ۱۶۰ مانع رونق تولید را مجموعه بسیج با کمک بخش صنعت و معدن برداشته است، گفت: در استان لرستان بیش از ۴۵ کارخانه یا واحد تولیدی و صنعتی که تعطیل شده بودند توسط بسیج صنعت و معدن با همکاری بخش صنعت و معدن استان احیا شدند و به چرخه تولید و اشتغال بازگشتند. بسیج اقشار استان لرستان توانست رتبه اول کشور را در زمینه رفع موانع تولید کسب کند و این مرهون تفکر بسیجی است.
 
وی افزود: وقتی بحران سال ۱۴۰۱ ایجاد شد جامعه هدف دشمنان فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان بودند که در این زمینه بسیج اساتید، فرهنگیان، دانشجویان و دانش‌آموزان در زمینه جهاد تبیین، به‌خوبی نقش‌آفرینی کردند.
 
فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اضافه کرد: در حوزه فعالیت بسیج پزشکی هم شاهد فداکاری‌های بسیج در دوران کرونا بودیم و الان هم در زمینه‌هایی همچون مقابله با سقط جنین و ترویج فرزندآوری، بسیج جامعه پزشکی، فعالیت‌های اثرگذار دارد.
 
باقری در ادامه به تشریح فعالیت‌های بسیج طلاب و روحانیون به‌ویژه در دوران کرونا و نقش‌آفرینی بسیج کارگری و کارمندی پرداخت و ادامه داد: مجمع بسیجیان استان لرستان و کارگروهای آن باید بتوانند نقش خود در تصمیم‌سازی را ارتقا بدهند و البته دولت تصمیم‌گیرنده است ولی بسیج اقشار نقش کمک کردن در تصمیم‌سازی برای رفع مشکلات و چالش‌ها و مسائل استان را دارد.
 
وی با بیان اینکه مجمع بسیجیان استان لرستان باید ارتباط مستمر با مدیران ارشد استان داشته باشد و راهکارهای نخبگانی در تصمیم‌سازی‌ها ارائه کند، گفت: مجمع با نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و نماینده ولی فقیه در استان لرستان نیز ارتباط مستمر داشته باشد.
 
باقری با تأکید بر اینکه راهکارها و طرح‌های پیشنهادی از نوعی باشند که قابلیت اجرایی داشته باشند، اظهار کرد: مجمع بسیجیان هر شهرستان، اولویت خویش را شناسایی و ارائه راهکار علمی برای رفع مشکلات آن شهرستان قرار بدهد.
 

تفکر  بسیجی همیشگی است

 
علی نظری، رئیس دانشگاه لرستان نیز در این مراسم با بیان اینکه تفکر بسیجی منبعث از سیره نبوی و سیره علوی است، افزود: کسی که دارای تفکر بسیجی است براساس آموزه‌های قرآن کریم، وجود خود را همچون شهید حاج قاسم سلیمانی در راه خدا انفاق می‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه شهدا، وجود خود را در راه خدا انفاق کردند و این مصداق بارز تفکر بسیجی است، ادامه داد: تفکر بسیجی که برآمده از قرآن کریم است به ما می‌آموزد همیشه در راه خدا انفاق کنیم و از خودخواهی و بُخل، به‌دور باشیم.
 
نظری اضافه کرد: در تفکر بسیجی که الهام گرفته از قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف است در برابر دشمنان باید ایستادگی کرد و نباید به دشمن اعتماد کرد و هیچ‌گاه نباید اجازه داد دشمن در عرصه‌ها پیروز شود.
 
وی با بیان اینکه معیار بسیجی‌بودن عمل به تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم، نهج‌البلاغه و ائمه اطهار(ع) است، تصریح کرد: براساس تفکر بسیجی در برابر دشمنان همواره باید ایستاد و شمشیر شرف‌آور را برافراشت و روز به روز قدرتمند شد.
 
رئیس دانشگاه لرستان با تأکید بر اینکه فردی که دارای تفکر بسیجی است در هر جایگاهی قرار دارد همه رفتارهایش براساس تعالیم قرآن کریم است، افزود: تفکر بسیجی الهام‌گرفته از قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف است و به همین علت، یک تفکر فرازمانی، فرامکانی و همیشگی است.
 
نظری با اذعان به اینکه تفکر بسیجی یعنی ترجیح دادن منافع عمومی و منافع جامعه بر منافع فردی و شخصی؛ تفکر بسیجی یعنی مبارزه با فساد در همه ابعاد آن، اظهار کرد: الگوی تفکر بسیجی و سبک زندگی بسیجی شهید حاج قاسم سلیمانی است که براساس تعالیم قرآن کریم و نهج‌البلاغه شریف است.
انتهای پیام
captcha