رونق جلسات خانگی نیازمند شناخت و حمایت حلقه‌های قرآنی است
کد خبر: 4208680
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۰
در گفت‌وگو با ایکنا مطرح شد

رونق جلسات خانگی نیازمند شناخت و حمایت حلقه‌های قرآنی است

پیشکسوت قرآنی برپایی جلسات خانگی قرآن کریم در کرمانشاه با تأکید بر ضرورت پرداختن به رونق‌بخشی این جلسات گفت: در این بحث نیازمند شناخت حلقه‌های اول قرآنی هستیم تا بتوانیم در بحث راه‌اندازی جلسات قرآنی موفق باشیم همچنین در این مسیر نیازمند حمایت هستیم.

بهروز سیدسرایی از پیشکسوتان قرآنی برپایی جلسات خانگی قرآن در شهر کرمانشاه

بهروز سیدسرایی از پیشکسوتان قرآنی برپایی جلسات خانگی قرآن در شهر کرمانشاه با حضور در غرفه خبرگزاری ایکنا در چهاردهمین نمایشگاه قرآن و عترت کرمانشاه اظهار کرد: در زمینه برگزاری جلسات قرآن کریم در استان بزرگانی داریم که صاحب نظر هستند و در این زمینه شورای خوبی در سطح استان تشکیل شده که این شورای هفت نفره امروز بسیار خوب فعالیت می‌کنند که از بازتاب‌های خوب فعالیتشان اینکه ما طی سال‌های گذشته در کرمانشاه حدود هشت جلسه جزءخوانی قرآن داشتیم که به لطف خداوند با پای کار آمدن این شورا ما در 20 نقطه شهر کرمانشاه جلسات جزءخوانی داریم.

وی با اشاره به فعالیت‌های انجام شده در زمینه جلسات خانگی قرآن در سطح شهر کرمانشاه گفت: ما از سالیان گذشته در این عرصه فعالیت داریم و در روزگاری که مشکلات بسیاری در سطح جامعه وجود دارد که با پناه آوردن به قرآن می‌توان آرام گرفت در حد توان برحسب وظیفه در سطح شهر و محله خودمان هر هفته جلسات خانگی قرآنی‌مان تشکیل می‌شود.

این پیشکسوت قرآنی ادامه داد: روز‌های چهارشنبه هر هفته جلسه قرآن خانگی اینجانب تشکیل و یکی از اساتید برجسته قرآن استان «حیدر تکش» مدیر جلسه قرآنی است و استاد عزیزمان سهراب اعظمی نیز تفسیر جلسه را عهده‌دار هستند.

سیدسرایی یادآور شد: از سال ۱۳۶۵ جلسات ما به‌صورت رسمی آغاز شده است و قبل از آن در مسجد «شازده» در خدمت جلسات قرآن و عزیزانی هستیم که از دوستداران و عاشقان به قرآن هستند.

وی افزود: جلسات قرآن خانگی جنبه سنتی دارد و بزرگانی هستند که در جلسات به قرائت قرآن می‌پردازند و استاد جلسه در حد توان جلسه به آموزش و راهنمایی می‌پردازد و می‌توان گفت به نوعی در جلسات به کار آموزش هم پرداخته می‌شود.

این پیشکسوت قرآنی به فعالیت‌های جلسات قرآن خانگی طی ماه مبارک رمضان نیز اشاره کرد و گفت: در طول ماه رمضان هر روز یک جزء قرآن خوانده می‌شود و پس از آن جلسات تفسیر هم در خدمت عزیزان هستیم.

سیدسرایی با بیان اینکه محافل خانگی قرآن کریم نیازمند رونق‌بخشی است، افزود: در این بحث نیازمند شناخت حلقه‌های اول قرآنی هستیم تا بتوانیم در بحث راه‌اندازی جلسات قرآنی موفق باشیم همچنین در این مسیر نیازمند حمایت هستیم.

وی در پایان یادآور شد: از مسئولان امر درخواست داریم تا با سرکشی از جلسات قرآن خانگی و در اختیار قراردادن امکاناتی درحد نیاز این محافل را رونق بخشند، چراکه در جلسات قرآن خانگی جوانان بسیاری حضور دارند که همین جوانان ادامه‌دهنده راه ما در برپایی جلسات قرآن خانگی خواهند بود.

انتهای پیام
captcha