اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در قرارگاه «شهید آوینی»
کد خبر: 4209355
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
مدیرکل ارشاد اسلامی استان مرکزی مطرح کرد:

اجرای طرح تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در قرارگاه «شهید آوینی»

حسین محمودی‌فر بیان کرد: مطالبه رهبری مبتنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن در قرارگاه «شهید آوینی» یکی از برنامه‌های وزارت ارشاد اسلامی است و مؤسسات فعال ما را در تحقق این امر یاری کنند.

حسین محمودی فر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مرکزی

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، حسین محمودی‌فر، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، شامگاه یک‌شنبه، 19 فروردین، در گردهمایی فعالان قرآنی «برآستان جانان» و تجلیل از داوران و مقام‌آوران ملی و بین‌المللی مسابقات قرآن که در فرهنگسرای آیینه اراک برگزار شد، ضرورت توجه هرچه بیشتر به فعالیت‌های قرآنی را مورد تأکید قرار داد و گفت: مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیازمند همراهی مؤسسات و اساتید قرآنی در حوزه فرهنگ و هنر است.

محمودی‌فر با اشاره به سرمایه‌گذاری دشمنان روی جوانان و نوجوانان و توطئه‌های فرهنگی آنان، اظهار کرد: امروز دشمن در ایجاد فتنه‌های فرهنگی و تغییر در باورهای آنان سرمایه‌گذاری کلان کرده است و اگر قصد داریم در جنگ نرم پیروز میدان باشیم، قطعاً به فعالیت هرچه بهتر و بیشتر دلسوزان فرهنگی به ویژه فعالان قرآنی داریم.

وی به توسعه و ترویج سبک زندگی اسلامی و اخلاق قرآنی در جامعه اشاره و تصریح کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده افراد حاضر در جلسات، تشکل‌ها و محافل قرآنی کمتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند و ما برای تحقق این مهم نیازمند یاری و همراهی جامعه قرآنی هستیم تا بتوان گام‌های بلند برداشت.

محمودی‌فر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن و مطالبه مقام معظم رهبری در این خصوص را یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و اضافه کرد: امسال در این حوزه توجه ویژه شده و در قرارگاه «شهید آوینی» اعتباری نیز پیش‌بینی شده است؛ از این رو از مؤسسات فعال در این حوزه تقاضای کمک داریم تا بتوان در گسترش حفظ، تفکر و تدبر قرآن گام‌های مؤثر برداریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با گرامیداشت یاد و خاطره کربلایی کاظم و پسرش حاج اسماعیل کریمی‌ساروقی، ادامه داد: پسر کربلایی کاظم مروج و مبیّن فرهنگ قرآنی در جامعه بود و تلاش بسیار برای معرفی کربلایی کاظم در سطح بین‌المللی انجام داد.

انتهای پیام
captcha