عید فطر بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است
کد خبر: 4209833
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۴

عید فطر بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است

امام جمعه سنندج عید فطر را یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان جهان است، گفت: برگزاری همزمان عید فطر در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است.

فایق رستمی، امام جمعه سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امام جمعه سنندج امروز، 22 فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در مسجد جامع شهر سنندج گفت: برگزاری همزمان عید فطر در تمام کشورهای مسلمان بیانگر اتحاد و همبستگی مسلمانان جهان است.

وی افزود: عید فطر یکی از بزرگ‌ترین اعیاد مسلمانان جهان است چرا که تمام مسلمانان جهان یک ماه عبادت و بندگی خالصانه خود در پیشگاه خداوند متعال جشن می‌گیرند.

امام جمعه سنندج بیان کرد: دین اسلام کامل‌ترین و جامع‌ترین دین الهی است، خداوند تبارک و تعالی پیامبر بزرگوار اسلام(ص) را مأمور ابلاغ این دین الهی کرده و قرآن کلام الله بزرگ‌ترین اعجاز خدا دستورالعمل زندگی و مایه سعادت و رستگاری بشر قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه امروز ناله و فریاد مظلومان را در غزه می‌شنویم و اگر کسی نسبت به این قضیه بی‌تفاوت باشد در زمره مسلمانان نخواهد بود، گفت: در ۶ ماه گذشته رژیم غاصب و کودک کش صهیونیستی حدود ۳۴ هزار مسلمان بی‌گناه را که بیش از 17 هزار آنها کودک هستند در غزه شهید، ۷۵ هزار نفر را زخمی و هزاران خانه را ویران کرده است.

ماموستا رستمی با محکوم کردن جنایات رژیم صهیونیستی، افزود: مسلمانان باید در برابر این رژیم منحوس متحد شده و با تمام توان از مردم غزه دفاع کنند.

وی در ادامه بر لزوم ایجاد وحدت بین مسلمانان در برابر توطئه‌های دشمنان و غمخواری مردم نسبت به همنوعان و فقرا تأکید کرد و ادامه داد: مسئولان و دولت نیز باید به فکر اقشار ضعیف باشند و برای رفع مشکلات اقتصادی و نیازمندان همت کنند.

امام جمعه سنندج با اشاره به اینکه هر مسئولی می‌خواهد اصل شایسته‌سالاری را تحقق ببخشد باید با تمام توان و وجود به مردم خدمت کند، افزود: مسلمانان باید در مقابل همدیگر مسئولیت‌پذیر باشند و در دستگیر نیازمندان و محرومان گوی سبقت را از همدیگر بربایند.

وی با بیان اینکه امروز خیلی از مردم از گرانی دارو می‌نالند، اذعان کرد: تا چه زمانی باید این وضعیت سامان پیدا نکند نظارت بر این حوزه از سوی مسئولان باید به صورت جدی مورد توجه قرار گیرد چراکه وحدت، مودت، برادری و همبستگی در سایه توجه به اقشار مختلف و پاسخگویی به نیاز نیازمندان تحقق پیدا می‌کند.

ماموستا رستمی از زکات به عنوان بهترین راه کار برای رفع مشکلات اقتصادی نیازمندان و تحقق عدالت اجتماعی نام برد و گفت: اگر زکات به صورت کامل و واقعی تحقق پیدا کند بسیاری از مشکلات اقتصادی رفع و شاهد تحقق عدالت اجتماعی در جامعه خواهیم بود.

وی با اشاره به توزیع بیش از 8 میلیارد تومان کمک مومنانه از سوی سپاه پاسداران در استان به اقشار نیازمند گفت: این اقدام بسیار ارزشمند است که از سوی سپاه بیت‌المقدس طی روز گذشته انجام گرفت که نشان از توجه ویژه نظام به اقشار نیازمند جامعه است. 

انتهای پیام
captcha