خدمتگزاری و مسئولیت در حکومت اسلامی بزرگترین توفیق است
کد خبر: 4210013
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۸

خدمتگزاری و مسئولیت در حکومت اسلامی بزرگترین توفیق است

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب گفت: خدمتگزاری و مسئولیت در حکومت اسلامی از نگاه معنوی بزرگترین توفیق برای انسان است و افرادی که در این حکومت اسلامی مسئولیت دارند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند باید به این بعد از تقوا توجه کافی و لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب امام جمعه موقت کرمانشاه

به گزارش ایکنا از کرمانشاه، حجت‌الاسلام جواد فاطمی‌نسب، امام جمعه موقت کرمانشاه در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه با بیان اینکه بزرگان ما اعتقاد دارند تقوای سیاسی سخت‌ترین نوع تقوا است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری در تبیین تقوای سیاسی فرمودند یعنی هرکس در کار سیاست است سعی کند با مسائل سایسی صادقانه و دردمندانه و از روی دلسوزی برخورد کند.

وی افزود: تقوای سیاسی بیشتر به کسانی توصیه می‌شود که در امر سیاسی هستند و مسئولان و رجال سیاسی باید به این بعد از تقوا توجه و حساسیت ویژه داشته باشند و بتوانند در اداره امور و حکومت‌داری خود را حفظ کنند و از مسیر عدالت و تقوا خارج نشوند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب تصریح کرد: خدمتگزاری و مسئولیت در حکومت اسلامی از نگاه معنوی بزرگترین توفیق برای انسان است و افرادی که در این حکومت اسلامی مسئولیت دارند و تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز هستند باید به این بعد از تقوا توجه کافی و لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: دو نوع نگاه به مسئولیت هست که یکی برگرفته از کلام امیرالمؤمنین(ع) که چنانچه مسئولیتی را پذیرفتیم باید امنت‌داری کنیم و نگاه دیگر این است که متأسفانه برخی به مسئولیت، مناصب و موقعیت‌ها به عنوان طعمه نگاه می‌کنند و این افراد تلاش می‌کنند به پست و مقامی برای رسیدن به اهداف و اغراض شخصی و حزبی خود دست یابند و برای این موقعیت‌ها و جایگاه‌ها از هر حربه‌ای استفاده می‌کنند.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب افزود: تقوای سیاسی یعنی سایست ما برگرفته از متون دینی و کلام امیرالمؤمنین(ع)، آیات و روایات اسلامی باشد و در این صورت خداوند به عمر و موقعیت ما برکت می‌دهد و گره‌های بزرگی را از زندگی انسان‌ها باز می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در حکومت اسلامی مردم نسبت به بسیاری از مسائل وظیفه دارند، گفت: در زمینه کشف حجاب و بدحجابی در جامعه و برگزاری اجتماعات و رقص و پایکوبی مختلط که خلاف دین است و باور‌های ما و منظومه فکری امامین انقلاب است، چرا برخی از مسئولان سکوت می‌کنند و بی‌تفاوت هستند و در وجودشان تلنگری ایجاد نمی‌شود و کاری نمی‌کنند.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم با این ناهنجاری‌ها برخورد شود توصیه بنده به عنوان یک طلبه این است که از دستگاه‌های دولتی آغاز شود، متأسفانه امروز در برخی از دستگاه‌های دولتی که از بیت‌المال مسلمین ارتزاق می‌کنند و مشروعیت موجودیت و قوام آنها به خاطر حکومت اسلامی است می‌بینید کشف حجاب و بدحجابی‌هایی شکل گرفته و هیچکس حاضر نیست با آنها برخورد کند و مسئولانی که در رأس این دستگاه‌ها قرا گرفته‌اند و نسبت با آنها برخورد کند و مسئولانی که در رأس این دستگاه‌ها قرار گرفته‌اند و نسبت به این موضوع بی‌تفاوت هستند باید در مقابل دید مردم عزل شوند و باید از خود شروع کنیم.

وی افزود: موضع‌گیری و ورود و تذکر ما باید براساس تقوا باشد و تقوای سیاسی یعنی امروز اگر دیدیم فردی در هر نقطه‌ای در داخل و خارج به مردم طلم می‌کند و دستور خدا و قوانین اسلامی را زیر پا می‌گذارد سریع و شفاف در مقابل آن بایستیم.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در سوریه، گفت: اگر دشمن صهیونیستی کنسولگری ما را در دمشق مورد هدف اصابت موشک‌های خود قرار می‌دهد تحلیل غلط ندهیم؛ امروز خدا را باید به خاطر این شکرگزار باشیم که در رأس حکومت ما رهبری قرار دارد که حکیم است و ایشان فرمودند تجاوز به ساختمان کنسولگری ما به معنای تجاوز به خاک کشور است و به طور قطع تنبیه خواهند شد.

امام جمعه موقت کرمانشاه اظهار کرد: امروز شیعیان امیر‌المؤمنین(ع) و کسانی که تربیت یافته مکتب فاتح خیبر هستند، فرزندان امام و سربازان مقام معظم رهبری آماده هستند بعد از ۱۴ قرن از فتح خیبر دوباره حماسه‌ای خلق کنند و سرزمین‌های اشغالی را از لوث پلید آنها پاکسازی کنند.

وی افزود: امروز در‌های پناهگاه‌ها در اسرائیل باز شده و به مردم گفته شده هر لحظه آماده باشید که ممکن است تمام سرزمین‌های اشغالی مورد آماج حملات موشکی جمهوری اسلامی ایران قرار بگیرد و این اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.

حجت‌الاسلام فاطمی‌نسب در پایان به ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: ارتش شجره طیبه‌ای است که در دفاع از انقلاب درکنار سپاه و سایر نیرو‌های مسلح آماده از خودگذشتگی برای دفاع از کیان اسلامی است.

انتهای پیام
captcha